Afbeeldingen comprimeren in PowerPoint 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
In vorige versies van PowerPoint (XP en 2003) zat een hele handige optie om in één keer alle afbeeldingen in een PowerPoint presentatie te comprimeren (rechtsklik op een afbeelding, optie Werkbalk Afbeelding kiezen, op de knop "Afbeeldingen comprimeren" klikken, kiezen voor "Alle afbeeldingen in het document" en kiezen voor de optie "Web/scherm".

Ik kan dat in PowerPoint 2010 echter nergens meer vinden. Hoe doe ik dat??

Selecteer je afbeelding
Klik op Opmaak
Je ziet hier Correcties, kleur, artistieke effecten staan met daarnaast nog 3 pictogrammen.
Klik op bovenste pictogram (= comprimeren)
ScreenShot076.jpg

Groetjes,
Astra

Gevonden! Vraagje: waar kan ik het beste voor kiezen: documentresolutie, of e-mail resolutie (zie bijlage)?Comprimeren.JPG

Dat hangt af van wat je wilt. Als je de kwaliteit van je foto's belangrijker vindt dan de grootte van je bestand, ga dan voor documentresolutie. Als je liever een klein bestand hebt, ga dan voor e-mailresolutie.
Je kunt zelf eens het verschil zien door in dia 1 de foto te comprimeren als e-mailresolutie, in dia 2 de originele foto zonder compressie.
Merk het kwaliteitsverschil op.

Maar eerlijk, zelf gebruik ik dit nooit want verklein eerst mijn foto's in een ander programma vooraleer ze in te voegen in PowerPoint.
Ik maak hierbij gebruik van het zeer goede en gratis programma BDSizer (van Belgium Digital).
Zeer gebruiksvriendelijk!
Je kunt het desgewenst hier downloaden:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/22192280/setup_BDSizerV3_BETA.exe

Hieronder een screenshot
ScreenShot082.jpg

Groetjes,
Astra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan