• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeeldingen in Cell plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muldeg

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Hallo,

in Excel 2007 ben ik aan zoeken naar de mogelijkheid om een afbeelding in een cell te plaatsen. Dit betekent dat de cell zich moet aanpassen aan de grootte van de afbeelding, als ik naar de cell refereer vanuit een andere cell de afbeelding ook verschijnt en dat als ik print de afbeelding ook netjes op de juiste plaats worde geprint.

Ik heb reeds gezocht naar oplossingen maar tot op heden zonder success.

Groeten

Guido

Afbeeldingen in cel plaatsen

Volgens mij kun je het zo doen:

Vergroot een cel zodanig dat je een plaatje erin kunt passen (of verklein het plaatje). Klik met je rechtermuis (op het plaatje) op 'grootte en eigenschappen'. Ga naar eigenschappen. Positie van object: 'plaatsing en formaat gerelateerd aan cellen' aanvinken.

Plaatje precies in een cel plaatsen, of over twee cellen.

Als je dan het formaat van de cel aanpast, verandert het formaat van het plaatje mee.

Succes!

Dit linkt idd de afbeelding aan de cell als het gaat om het mee veranderen van afmeetingen mbt lengte en breedte.

Als ik bijvoorbeeld de formule verticaal zoeken wil gebruiken, waarbij ik bij een bepaalde waarde een afbeelding wil zoeken in een tabel op een ander tabblad, dan komt het plaatje niet mee terug in de zoek opdracht

bv: als in A1 de waarde 1 staat en in B1 een afbeelding en cell D1 voer ik de waarde 1 in en in E1 de formule =VERT.ZOEKEN(D1;A1:B1;2) dan wordt E1 niet gevuld met de gevonden afbeelding van B1

Ik hoop dat dit voorbeeld duidelijk is

Groeten

Guido

Bedankt voor je hulp

Bedankt voor de tip maar het is niet de oplossing die ik zoek. Ik krijg sterk de indruk dat individuele cellen geen afbeeldingen kunnen bevatten

Ik ga nu kijken of ik iets in Access kan bouwen

Als iemand een voorbeeld van een artikellen bestand in access heeft, houd ik mij graag aanbevolen

Groeten

Guido

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan