• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeeldingen in Excel als gevolg van celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDuke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2017
Berichten
2
Al geruime tijd ben ik aan het uitpluizen of het mogelijk is om in Excel 2010 afbeeldingen in een cel te laten verschijnen op basis van een waarde in een andere cel. Dit is me gelukt middels gebruikmaking van INDEX en MATCH. Ik heb een lijst gemaakt met codes (op een apart tabblad) en daarnaast een afbeelding. In total zijn er 8 verschillende codes met bijbehorende afbeelding. Met bovengenoemde termen is het me gelukt op op het zogenaamde 'dashboard' tabblad een cel te hebben met een drop-down lijst waar ik uit 8 codes kan kiezen en vervolgens wordt in de cel ernaast de bijbehorende afbeelding getoond. Hiervoor heb ik wel eerst een van de abeeldingen zelf in die cel moeten plakken.
Wat ik eigenlijk zoek is een mogelijkheid om in de cellen van bijvoorbeeld kolom A de code in te typen om vervolgens in de cel ernaast (kolom B) de afbeelding te zien. Niet alleen 1 keer maar voor alle cellen in kolom A en B en zonder handmatig copy en paste van het plaatje toe te hoeven passen.
Is dit zomaar mogelijk zonder te vervallen in Visual Basic (waar ik dus niet in thuis ben)?
Bij voorbaat dank voor het support.

Duke
 
Hoi Duke,
Welkom op het forum.:)
Tip: post een gelijkend voorbeeldbestandje, dan wordt je sneller en beter geholpen.
 
Bedankt Philiep, Ik zal eens kijken of ik er een compact voorbeeld bestand van kan maken.
Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan