Afbeeldingen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
114
Hallo,

Ik heb een vraagje over afbeeldingen weergeven op internet.
Bij sommige pagina's geeft hij afbeeldingen niet weer, b.v. bij www.testjegedrag.nl als ik de zelftest heb gedaan, wordt de afbeelding niet weergegeven.
Op het forum is er al wel van alles gezegd, maar dat heb ik al geprobeerd.
Graag tips over wat het kan zijn, en wat ik moet doen dat ik de afbeelding wel kan zien.
Voordat er tips komen, het volgende is al niet van toepassing:
- Rechtermuisknop werkt niet, want de optie Afbeelding weergeven staat er niet bij.
- Bij Extra, Internet-Opties, Geavanceerd, staat bij Multimedia Afbeeldingen weergeven al aangevinkt.
- Bij Privacy, staat bij Pop-up blokkering de pagina al toegevoegd als vertrouwde website.
- De Firewall instellingen zijn volgens mij ok, ik heb Norman Virus Control, daar zit geen Firewall op (kan er nergens wat van vinden in ieder geval), heb de Firewall van Windows zelf.

Alvast bedankt.
 
Op de site zelf staat onderaan het volgende:

"Deze website is ontworpen voor Internet Explorer 6.0. Om de testresultaten te kunnen bekijken dient de browser de beschikking te hebben over JAVA. Niet alle windows/internet explorer - versies zijn uitgebracht met JAVA ondersteuning. Hebt u een windows of browser versie die geen JAVA ondersteunt dan kunt u de benodigde software ophalen bij de makers van JAVA op http://java.com/en/index.jsp
Maar voordat u gaat downloaden dient in de webbrowser de (beveiligings)instellingen gecontroleerd te worden of java wel is ingeschakeld. Is dat niet het geval dan moet u dit herstellen en hoeft u geen JAVA te downloaden. De resultaten van de testen worden in een pop-up vensters getoond. Zorg dat u geen pop-up blocker heeft aanstaan."

Ook uitgestest?
 
Nog niet getest.
Ik heb gekeken bij de beveiligingsinstellingen, en daar staat Java-applets uitvoeren in script aangevinkt. Is dat voldoende om Java in te schakelen? Verder wordt er gezegd dat er geen pop-up blocker moet aanstaan, maar ik heb de website toegevoegd bij vertrouwde websites, dus dan laat hij ook pop-ups toe. Kan ik nu gewoon die software ophalen, of moet ik eerst nog iets doen? (instelling wijzigen) Ik vraag het maar even, voordat er iets verkeerd gaat... :rolleyes:
 
Ook aangevinkt 'Java JIT-compiler ingeschakeld' (opnieuw opstarten vereist) ? (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd)

Ik kan de uitslagen wel zien. Mijn popup-blocker staat gewoon aan. Dat 'Java-applets uitvoeren in scripts' staat bij mij op uitschakelen, eveneens onder Toestemming voor Java staat het bij mij op Strenge beveiliging, dus dat is het euvel niet. (uitvinken dan, is niet zo veilig)

En als je Java gaat installeren, lees dan dit topic even door:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=211285&highlight=sun
 
De optie Java JIT-compiler staat er bij mij niet tussen. Vind ik apart, op m'n werk staat hij er wel tussen, bij mij thuis niet. Kan ik dat nog ergens anders vinden?

Wat betreft Java applets, die staat bij mij op inschakelen, ik zal hem uitschakelen, maar dat hij op inschakelen stond komt denk ik door de instelling van de beveiliging, die staat bij mij bij Het Internet op Normaal, bij Lokaal Intranet op Laag, bij Vertrouwde Webistes op Zeer Laag, en bij Websites met beperkte toegang op Hoog. Bij Websites met beperkte toegang staat het dus wel automatisch uitgeschakeld. Kan bij Het Internet en bij Lokaal Intranet de beveiliging beter op Hoog zetten, of niet?
 
Problemen met Java in Internet Explorer oplossen

Ik snap alleen niet waarom bij jou die optie Java JIT-compiler niet te vinden is op het tabblad Geavanceerd. Zat die optie er eerder wel? Misschien dan systeemherstel overwegen? Verder staan bij mij de instellingen in IE hetzelfde als bij jou. Ik heb geen XP-firewall draaien maar anders zou je ff naar die instellingen kunnen kijken. Je zou nog tot slot Java kunnen installeren zoals te lezen in een eerder gegeven link. Ik zou het anders niet meer weten. (Om alles uit te sluiten zou je nog kunnen checken op virussen+spyware)
 
Ik heb voor de zekerheid nog een keer goed gekeken, maar hij staat er echt niet bij JAVA JIT-compiler. Of die optie er eerder zat weet ik eingelijk niet, omdat ik nog niet eerder wat met die optie hoefde te doen, heb ik er verder ook niet naar gekeken. Tja, dan vraag ik me af welke dingen er misschien nog meer niet bij staan die er eigenlijk wel bij zouden moeten staan. Heel vaag....
Ik ben helemaal virus en spyware vrij, heb pas ook nog een HijackThis log op ASO forum laten checken, en uiteindelijk was de pc clean, zaten maar 2 kleine dingen op en die zijn verwijderd.

Maar bedankt voor de antwoorden, ik ga nog wel wat proberen met die link, maar of 't wat wordt... :confused:

Als je nog wat te binnen schiet (vooral ook wat betreft het feit dat ik die optie JAVA JIT-compiler niet heb), dan hoor ik het wel.
 
Oke, iemand heeft Java Sun erop gezet, nu kan ik de afbeeldingen wel zien. Bij Internet Opties Geavanceerd, staat alleen nog steeds niet de JAVA JIT-compiler optie. Dus... dat is wel vaag. Maar ja, ik kan nu de plaatjes zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan