Afbeeldingen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Montaigne

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Hallo,

Sinds enkele weken heeft mijn vrouw op haar computer een klein probleem met het invoegen van afbeeldingen in een document in Word en in een bericht in Outlook (dus geen afbeeldinbg als bijlage).
Als ze een afbeelding wil invoegen in een document gebeurt er soms niet en soms verschijnt het de afbeelding wel, soms half etc.
Soms heeft ze na enkele malen klikken de afbeelding in het document in beeld en als ze dan wat tekst typt dan verdwijnt de afbeelding weer. Het vreemde in Outlook is dat de afbeelding wanneer deze niet zichtbaar is in het bericht wel zichtbaar is bij de geadresseerde.

Heeft iemand misschien hiervoor een verklaring?

Met vriendelijke groet Montaigne

Hai, :D

Welke versie van Office/Word?

Draai je op OS XP? en heb je recent geupgrade naar SP2?

See Yah! :thumb:

Hallo Joost,

Bedankt voor je reactie.
Het OS is Wondows XP en SP2 is toch al een tijdje geleden geinstalleerd. Het Officepakket is Office XP Standaard. Misschien nog een aanvulling, de foto/afbeelding wordt verkleind als je scrollt dus op een gegeven moment zie je nog een streep van de afbeelding.

Ik heb de hardwareversnelling aangepast, driver van de videokaart geupdated, driver van het beeldscherm opnieuw geinstalleerd, het programma opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft.

Met vriendelijke groet Ton Vrolijks

Hai, :D

Tja eigenlijk heb je alles al gedaan om dit bekende probleem op te lossen (Er is nog geen fix voor)

Normaal is het opgelost als je de hardwareversnelling terugzet tot voor het gebruik van DirectX (Over de helft)

Ook de laatste drivers kunnen wonderen doen...

Aangezien het al een tijdje draait bij jou en je dus niet eerder dit opgemerkt hebt wordt het lastig.

Je kunt Normal.dot eens hernoemen naar Normal.old (te vinden in: C:\Documents and Settings\jou usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen\Normal.dot)

En daarna Word herstarten er wordt een nieuwe aangemaakt. (Voeg dan nog eens een foto in)

Wil je ook eens kijken hoe groot (kb/mb) die foto is. Word kan ook niet goed met extreem grote foto's omgaan.

Als laatste kun je systeemherstel overwegen naar een herstelpunt (Datum) waarvan je zeker weet dat je het probleem nog niet had.

Succes! :thumb:

Hallo Joost

Ik zou nog kunnen proberen om de hardwareversnelling wat verder terug te zetten. Je noemt over de helft. Ik heb de versnelling slechts twee tandjes teruggezet. Alleen weet ik niet meer hoe en waar ik dat moet doen (de hardwareversnelling aanpassen)
Misschien als je tijd hebt wil je me dan een berichtje sturen.

Vriendelijke groet Ton

Hai Ton, :D

Rechtermuisknop op jou bureaublad en kies eigenschappen.
Kies tabje Instellingen en druk op geavanceerd
Kies vervolgens tabje Probleem oplossen
Zet hier de hardwareversnelling eerst om te testen helemaal uit.
Als het heeft geholpen kun je zelf de instelling tweaken totdat je er geen last meer van hebt.

Succes! :thumb:

Hallo Joost,

Het is gelukt, fantastisch. Ik ben met dit probleem weken bezig geweest. Alleen ik heb de hardwareversnelling niet ver genoeg teruggezet.
Ik heb op mijn computer het probleem niet, maar bij mij staat de hardwareversnelling nog gewoon op voluit. Vreemd, maar ja ik ben zeer blij ook voor mijn vrouw. Hartelijk dank voor je tijd en aandacht.

Vriendelijke groet Ton

Hai Ton, :D

Graag gedaan!

Het is een probleem wat zich na SP2 heeft gemanifesteerd!

Helaas onderkend MS dit probleem nog niet echt en ziet het als een probleem van de fabrikanten van Videokaarten..

Sommige kaarten hebben het probleem niet en andere wel. Controleer het maar even ik ga ervan uit dat jou twee machines allebei een andere kaart hebben..

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan