Afbeeldingen KOPPELEN in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker240

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Ik heb een database gemaakt in Access2007 voor mijn verzameling Lego modellen. Daarin een formulier met een kader voor afhankelijk object en dit gerelateerd aan een OLE veld in de tabel. Hoe ik hier ook een foto van het type BMP in stop van het formaat 2,5 mb per foto. Na 2 foto's is mijn database al 10 mb. Zonder foto's is deze opgeslagen als access2007 bestand slechts 600 kb.

Daarbij wilde ik de foto's koppelen. Ik heb in het dialoogvenster het vinkje 'koppelen' aangevinkt en ook in de eigenschapen van het onafhankelijke kader aangegeven dat ik enkel gekoppelde bestanden wil toestaan.

De database neemt ook veel meer toe dan de foto's groot zijn. Ik denk dat access heel andere data genereert dan de foto's? Ligt dit aan het fototype BMP 16 bit 1024 x768? Ligt dit aan een instelling in access buiten het enkel toestaan van gekoppelde bestanden en het vinkje "bestand koppelen" ?

Wat is voor deze eenvoudige databank DE methode om zo mijn lego foto's te koppelen aan de records waarbij ik de foto's in een aparte map kan laten staan naast de database, waar dan steeds naar wordt verwezen?

Deze vraag is eerder op dit forum gesteld, met dezelfde specs, maar zonder voor mij sluitende oplossing.

Targis,

Daarom wilde ik de afbeeldingen ook koppelen. Maar met de beste wil van de wereld, uitgaande van het gegeven dat de grafische interface dit mogelijk zou moeten maken binnen access en dit niet gaat zoals beschreven in de Access2007 handboeken en ik enkel het resultaat van explosieve groei teweeg lijk te brengen, deze vraag.

Hoe koppel ik zonder dat er stiekum toch n opslag binnen de database plaats vind? Kan ik dit zoals toegezegd door alle literatuur ook middels de GI van Access?

Boy Keeris

Hallo Boy,

ik heb je verwezen naar 2 links.
Werk eea eerst eens uit volgens de links.

Groet,

Tardis

Hallo Tardis

Dat doe ik dus niet. De eerste link verwijst mij naar code en de tweede doet dat ook, deze spreekt zelfs over een functie, waar ik niet naar op zoek ben.

Ik heb veel geld betaald voor een systeem met bepaalde voor mij , maar ook voor mijn medewerkers toegankelijke functionaliteit en deze lijkt niet te werekn, waardoor ik middels dergelijk forum naar een second opinion zoek. Van jou krijg ik pleisters op wonden en omwegen die wellicht een betere functionaliteit tot gevolg hebben, maar niet het antwoord op mijn vraag zijn.

Boy Keeris

Boy,

je stelt een vraag en daar krijg je goedbedoeld antwoord op.
Als jij andere percepties hebt, dan is dat jouw probleem.
En reageer je dat niet af.

Veel succes,

Tardis

Hallo Tardis,

Ik reageer mij ook niet af op... dat lijkt mij niet constructief. Ik wil enkel de vraag open houden.

Je reaktie is anders behoorlijk bot.
Vervelend als je verwachtingen niet uitkomen maar dat is wel jouw probleem.
En niet het probleem van degenen die geheel belangeloos vragen beantwoorden.

Naar andere oplossingen zul je lang kunnen zoeken.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan