Afbeeldingen op andere plek in powerpoint na conversie

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoenixcmb

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
In Microsoft Powerpoint 2007 SP3 heb ik een aantal sheets gemaakt op basis van een eigen ontworpen sjabloon.
Een aantal sheets zijn statisch en in een aantal zit enige animatie zoals het opkomen van een afbeelding en of tekst.

Dit alles werkt prima en is opgeslagen in de opmaak van powerpoint 97-2003 omdat we hier ook nog een paar PC's hebben werken met een oude vorm van powerpoint.
Nu zou ik graag deze presentatie online willen gaan plaatsen dus kies ik ervoor om de presentatie in een html-bestand te publiseren.

Nu gebeurt het echter telkens weer dat een groot aantal afbeeldingen niet meer op zijn plek staan maar bovenelkaar in de linkerbovenhoek. Op een aantal sheets is tevens het bedrijfslogo dat in het sjabloon wordt gebruikt niet meer zichtbaar.

Deze verschuiving van afbeelingen en lijnen gebeurt ook als ik het volgende probeer:

- Opslaan als mht bestand
- Opslaan als HTML bestand (dus niet kies voor publiseren)
- Opslaan als HTML bestand in powerpoint 97

Ik ben hier al een paar dagen mee aan het stoeien maar heb geen enkel idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen.
Het is de bedoeling dat bezoekers op de website deze presentatie kunnen bekijken inclusief alle animatie's.

Wie kan mij helpen?

Is er niemand die mij een antwoord kan geven waar ik het probleem zou moeten vinden?

Doe er eens een voorbeeldje bij; dan kunnen we het zelf eens uitproberen.

Het probleem is gedeeltelijk opgelost. Er lagen 2 reden ten grondslag. Het verdwijnen van het logo lag aan een afbeelding in sheet 5. Deze is bij de conversie corrupt geraakt. Nadat ik deze met hulp van knippen en plakken een nieuw bestand had gemaakt en die vervolgens weer in de powerpoint presentatie had gevoegd bleef het logo zichtbaar. Het probleem dat objecten op elkaar komen te liggen kwam doordat deze objecten in de sheet in verschillende groepen zaten. Nadat ik een groep had opgeheven bleven de objecten van deze groep wel op hun plek staan. nadat alle groepen waren opgeheven waren de problemen opgelost. Dit had wel tot nadeel dat ik de animatie moest aanmaken voor elk object ipv de animatie op de groep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan