Afbeeldingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsKoster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Hallo,

Ik heb de laatste tijd problemen met het opslaan van afbeeldingen. Ik doe gewoon rechtermuis --> afbeelding opslaan, typ een naampje, (Opslaan als type staat goed) en sla de afbeelding op. Nu kijk je in de verkenner en dan blijkt dat de extensie niet mee opgeslagen is.

Weet iemand waar dit aan ligt of hoe het op te lossen is?

Mvgr. Thijs

Staat de verkenner in de details modus ?

Geef 1 voorbeeld: waar gebeurd dat? met welke afbelding? Kan men gelijk testen.

Waar het precies aan ligt kan zo gauw even niet vertellen, maar als tijdelijke oplossing kan je zelf natuurlijk wel de extensie meetypen bij de naam, dus i.p.v. plaatje1 type je dan plaatje1.jpg.
Vaak gebeurt het bij (b.v. bestanden uit OE) waarbij windows zelf als laatste tekens in de bestandsnaam [1] heeft staan.
Dus als windows zegt 464399ytyei@i476[1] en je veranderd dit zelf naar plaatje1, wordt hij zonder extensie opgeslagen.

als je de weergave hebt staan op "bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen" (extra -> mapopties -> tabblad weergave), dan moet je de extensie meetypen als je op wil slaan.

dus zoals maestro12 al zegt: ipv plaatje1 moet je dan plaatje1.jpg intypen :)

Sorry dat ik niet gereageerd heb maar ik zat te wachten op het berichtje dat er iemand antwoord had gegeven. Het is opgelost nadat ik IE verwijderd had en vervolgens opnieuw geïnstalleerd had. Beetje drastische maatregel maar het werkt zullen we maar zeggen...

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan