Afbeeldingen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

superinnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hallo,

Mijn probleem is dus dat als ik een afbeelding uit word 2003 wil plakken in een ander wordbestand de afbeelding steeds tegen de paginarand staat ipv op de juiste plaats. Dit komt ook alleen maar voor als ik de afbeelding in het bovenste deel van het document wil plaatsen. Als ik het prentje dus bv twee centimeter van de bovenrand af plak en het probeer juist te zetten, verschuift het automatisch helemaal naar boven.

Dit is al een tijdje zo maar nu ben ik het echt beu. Mijn vader heeft geprobeert om het in orde te maken en heeft een paar keer met de marges geprult en toen lukte het terug voor ongeveer vijf minuten, maar hij wist niet meer wat hij had gedaan.

Ik heb al advies gekregen om de foto in paint om te zetten naar een jpg en dan op te slaan en dan via afbeelding invoegen het in het bestand juist te krijgen, maar ik vind dit nogal omslachtig. Een paar weken geleden lukte het trouwens nog perfect dus het kan niet anders dan dat er iets mis is. Ik moet wel nog eraan toevoegen dat onze computer enkele weken geleden geformatteerd is geweest en dat sommige instellingen die er toen wel instonden, nu misschien weg zijn.

Alvast bedankt
superinnie

En als je de afbeelding selecteert en rechtsklikt en vervolgens kiest voor afbeelding opmaken en dan de optie selecteert : rondom / contour. Dan kun je 'm overal plaatsen.

Dat heb ik al geprobeerd en ik had nog steeds hetzelfde probleem. Bij geen enkel van de opties voor indeling lukte het behalve achter/voor tekst, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling hé.

Pak eens een nieuw vel papier, pak eens een ander plaatje en kijk dan eens of je dat wel op rondom / contour kunt zetten.
Zo ja, dan ligt het aan dat ene documentje plaatje; misschien heb je onbewust het plaatje op die pagina "verankerd" en kun je het daarom niet middels contour vrij bewegen. Dát zou ook verklaren waarom je w'él voor achter mag kiezen, want bij die toepassing verandert de positie van het plaatje niet (dus verankerd)

Bedankt voor de raad, nu lukt het wel. Ik blijf het nog steeds érg raar vinden maar ja. Het is nu dus opgelost. Eigenlijk ging het vanzelf.

Mvg
superinnie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan