• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbreken van een tekst in een cel op een spatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexie61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Berichten
2
Ik heb een lijst met bedrijfsnamen die vaak te lang zijn. Ik wil elke naam afbreken op een logische plaats, een spatie. Maar die spatie staat in elke naam uiteraard op een andere plek. Elke naam mag uiteindelijk 30 tekens lang zijn. Ik heb onderstaande formule gevonden op Helpmij, maar werkt nog niet (breekt midden in een woord af). Wie kan deze formule verbeteren? Of heeft iemand hier een formule voor?

Code:
=IF(ISERROR(FIND.ALL(" ";MID(A1;1;30)));MID(A1;1;30);LEFT(A1;FIND.ALL("^";SUBSTITUTE(MID(A1;1;30);" ";"^";LEN(MID(A1;1;30))-LEN(SUBSTITUTE(MID(A1;1;30);" ";""))))-1))

Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met behulp van deze functie:
Code:
Public Function flip(cel As Range)
 flip = StrReverse(Left(cel, 30))
End Function

en deze formule:
Code:
=LINKS(A1;30-VIND.SPEC(" ";flip(A1)))

moet dat zeker lukken.
 
Bedankt voor de reactie, maar ik kom er nog niet helemaal uit ....
Mijn Excel versie is engelstalig, dus de fromule wordt als volgt

=LEFT(A1;30-SEARCH(" ";flip(A1)))

Maar wat is flip is de engelstalige Excel? Kan ik niet vinden .... En ik heb de functie EN de formule nodig, dus hoe laat ik dit samen werken?
Sorry voor mijn beperkte Excel kennis, moet nog veel leren.

Bedankt maar weer!
 
De vertaling van uw formule is correct en flip is flip
flip is een zelf geschreven functie, die ik elke naam had kunnen geven.
Heb je die functie wel in een module geplakt?

PS: kan het zijn dat je de ; moet vervangen door , om je engelstalige versie te laten functioneren?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan