• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdruk en filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kangou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2019
Dag allen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met volgende probleemstellingen:

1) In bijgevoegde tabel zou ik graag met de filter op kolom B (stad) werken. Enig nadeel, als ik de stad selecteer verdwijnt de 2de lijn en het getal.
In kolom A (land) zou ik dit kunnen oplossen door het land te kopieren en onzichtbaar te maken.
In kolom B is het getal wel belangrijk en dit moet ik blijven zien. De reden dat ik de 2 lijnen per land/stad wil behouden is ook omdat de info in de andere kolommen belangrijk is.

2) Graag zou ik nadien een knop (macro of ander) afdrukken hebben. Als ik dan op de knop duw kan ik volgende keuzes maken: kies land, kies stad (het mogen er meerdere zijn) (eventueel kies tab) en op mijn afdruk zouden volgende gegevens verschijnen: stad (zonder het nummer eronder), de gegevens in de daarop volgende kolommen (beide lijnen)

3) Stel dat ik verschillende tabs heb bvb jaar 1, jaar 2 enz is het ook mogelijk om gegevens uit de verschillende tabs te halen bij afdruk?

Onderstaande tabel is maar indicatief dus best geen logica proberen te vinden. In realiteit staan hier heel andere gegevens

Alvast bedankt iedereen ;-)

Bijlagen

Werk eens handmatig uit wat je allemaal wil. Waarom staat er geen eenduidige data in de kolommen?

Dit is niet erg verhelderend.
In kolom B is het getal wel belangrijk en dit moet ik blijven zien. De reden dat ik de 2 lijnen per land/stad wil behouden is ook omdat de info in de andere kolommen belangrijk is.
Welke andere kolommen?

stad (zonder het nummer eronder), de gegevens in de daarop volgende kolommen (beide lijnen)
Nu is het nummer niet meer van belang?

Werk eens handmatig uit wat je allemaal wil. Waarom staat er geen eenduidige data in de kolommen?

Dit is niet erg verhelderend.

In de realiteit zijn de kolommen met de seizoenen ook geen eenduidige gegevens. Vocht en temp kunnen constant wijzigen. Vandaar dat ik steeds wil dat deze zichtbaar zijn.

Welke andere kolommen? Die met de seizoenen

Nu is het nummer niet meer van belang?
Niet in de afdruk neen. Meer wel wanneer ik in het blad werk.

Het quoten is niet nodig. En lees mijn bericht nog eens.

In de realiteit zijn de kolommen met de seizoenen ook geen eenduidige gegevens. Vocht en temp kunnen constant wijzigen. Vandaar dat ik steeds wil dat deze zichtbaar zijn.

Dit is wat ik zou willen zien na het filteren op stad:

Land Stad Lente Zomer Herfst Winter
Belgie Bergen Vocht 44 Vocht 34 Vocht 54 Vocht 49
Belgie 7000 Temp 11 Temp 21 Temp 15 Temp 4
Frankrijk Bordeaux Vocht 53 Vocht 48 Vocht 43 Vocht 33
Frankrijk 16000 Temp 14 Temp 3 Temp 10 Temp 20

En eigenlijk is het hier ook al niet meer van belang dat ik het cijfer (postcode) onder de stad zie in het overzicht.
Het is een hulpmiddel, niet meer dan dat.

Hopelijk is dit duidelijker

Hoe kom je aan deze data? Het is niet de meest handige manier om er analyses op los te laten. Even transponeren naar een tabel is niet zo moeilijk maar ik heb nog steeds geen idee wat het moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan