Afdruk komt niet overeen met afdrukvoorbeeld in W2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoKoOe

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
Goede dag allemaal,

Kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Ik maak een dubbele (felicitatie)kaart aan in Word 2007 (.docx)
Als ik deze bekijk in het afdrukscherm zie hij er prachtig uit. Echter, als ik ga printen, dan staan tekstvlak/afbeeldingen op andere plaatsen, ik krijg geen correcte kaart geprint.

Sla ik dit document (zonder verdere aanpassingen) nu op als Word 2003 (.doc) en print ik hem dan uit(zonder verder aanpassingen te doen in het printscherm), dan komt mijn kaart wel keurig uit de printer rollen met tekstvlakken en afbeeldingen daar waar ik ze hebben wil.

Ergo, het ligt niet aan mijn printer, toch?

Om nu iedere keer bestanden dubbel op te slaan vind ik niet handig, dit moet toch ook direct in W2007 kunnen!
Ik heb al gestoeid met positie/tekst terugloop/volgorde... maar het wil maar niet lukken. Volgens mij is het een kleine aanpassing ergens in Word, maar waar :confused:

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet
Anne-Marie

Een oplossing heb ik niet, maar wel een workaround: Je kunt in de Opties aangeven dat je (standaard) nieuwe documenten als Word97-2003 wilt opslaan (dus als .doc).

Tijs.

Uitgaand van de Word2003 als originele versie (de .doc versie), moet je m.i. deze niet opslaan als en dan in de nieuwe versie.
Ik denk dat als je het 1-op-1 wilt opslaan, je het bestand moet converteren.

Ik maak mijn bestand orgineel op via Word 2007. Dit is ook mijn versie op mijn PC. Deze is gedowngraded naar 2003 omdat nog vele binnenkomende bestanden (werkgerelateerd) via 2003 gaan.
Als ik hem omzet dan ga ik dus terug naar W2003, ik krijg dat bestand dan te zien via de Compatibiliteitsmodus.

Groetjes
Anne-Marie

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je, indien mogelijk, voor alle duidelijkheid het bestand eens uploaden op Mijn bestand?

Laatst bewerkt:
Let op: Dit is alleen voor Word 2003 en lager bedoeld! Dus als je nu Word 2007 (of hoger) gebruikt, dan heb je niets aan het compatibility-pack!

Tijs.

Oke, dan gaat dit dus niet...jammer...

Maar toch bedankt hoor Lange Pier :)

Welk papierformaat heb je gebruikt?

Ook bij het opslaan als PDF komen de vlakken niet op de plaats zoals te zien op het scherm.
Ik denk dat ik het maar opgeef, en blijf omzetten naar W2003..

Dank je wel iedereen voor het meedenken!!!:thumb:

Vraag mij af of het toch niet aan de printer pcl software ligt, of wordt er ps gebruikt?

Als die de vertaling niet kan maken van zo'n docx krijg je toch een andere print eruit.

Vraag mij af of het toch niet aan de printer pcl software ligt, of wordt er ps gebruikt?

Als die de vertaling niet kan maken van zo'n docx krijg je toch een andere print eruit.

Dat zou nog eens goed kunnen inderdaad, niet bij stilgestaan, maar ik heb daar al problemen mee!!
Ik heb hier sowieso veel probs met de printers..en het kastje en de muur worden door iedereen goed gevonden, maar ik ben er niet mee geholpen.. Heel jammer, want aan de apparatuur opzich ligt het niet.
De PS driver wil niet communiceren, dus ik gebruik nog steeds de pcl driver.. Ook mijn aangeschafte Indesign is nog steeds niet bruikbaar met soortgelijke probelemen.
De netwerkbeheerder zegt de juiste geïnstalleerd te hebben, de leverancier zegt dat het niet hun probleem is...zucht.
Dus ik ga het in die hoek zoeken, en daar verder naar hulp zoeken.

Moet haast wel een probleem in Word zijn. Mogelijk niet een probleem in sjablonen, maar in het print-proces van Word zelf.
Kan ook gerelateerd zijn aan (bijv.) te weinig intern geheugen van de pc van waaruit je print...

3 dingen die je kunt proberen wat mij betreft:
a. Zet afdrukken in de achtergrond af in Word. Zie deze link over hoe afdrukken in de achtergrond af te zetten.
b. Zorg ervoor dat zoveel mogelijk programma's en diensten uit staan op de pc, zodat zoveel mogelijk geheugen beschikbaar is.
c. Als je een bestaand .docx bestand met de juiste layout al ergens beschikbaar hebt (=opgeslagen): Open Word eens in Veilige modus (dus Word openen met de Ctrl-toets erbij vastgehouden, zodat de vraag ontstaat of je Word in Veilige modus wilt openen, kies (natuurlijk) Ja, open het bestaand .docx bestand, verifieer of het printvoorbeeld er goed uitziet en probeer het dan te printen.

Over discussie PS vs. PCL: PCL is minder belastend en genereert kleinere printopdrachten. Persoonlijk heb ik dus meer vertrouwen dat afdrukken in PCL lukken dan in PS, maar het is wel de moeite waard om eens te bekijken of een alternatieve (PS) printerdriver het probleem ook vertoont.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan