Afdruk probleem met kleuren

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Beste forum leden ik heb een vraagje over het afdrukken van bepaalde paginas tekst Ik wil ongeveer 25 paginas tekst afdrukken van een bestand van het net dat zou op hetteerste gezicht geen punt moeten zijn (opslaan en afdrukken ) Maar het probleem zit hem in de gekleude paginas De tekst heeft witte letters op een grote blauwe ondergrond Het helel blad is zowat blauw met daarop de witte letters, Als ik dit probeer in zwart wit dan geeft hij een geheel zwart blad met witte leters (ook nie goed)
Is daar een foefje voor software ? IK heb dit eigenlijk zo nog niet meegemaakt
mvrg e de waele

Waarom zou je de gekleurde achtergrond willen afdrukken? En waarom dan niet in kleur? Het is logisch dat het printprogramma bij een z/w afdruk de kleur vervangt door zwart (of een grijs tint). Daar zou ik dus niet echt verbaasd over zijn.
Maar wat voor document wil je afdrukken? Bij een Word document kun je aangeven dat de achtergrond niet wordt afgedrukt (wordt dus wit), en dat gaat je emmers inkt besparen. Wél dan uiteraard de kleur van het lettertype naar automatisch, of zwart.
Met een PDF is het wat lastiger, al zou je dat in Word kunnen openen, en dan alsnog de achtergrondkleur uitzetten. Maar complete A4 kleurvlakken afdrukken gaat hoe dan ook véél inkt kosten.

pdf met Adobe
  1. Press Ctrl + K.
  2. Under Categories, select Accessibility.
  3. Check Replace Document Colors and Custom Color.
  4. Set Page Background to white and text to black,
  5. Click OK.
adobe prtx.png

Terug
Bovenaan Onderaan