• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdruk samenvoegen in alleen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ik zoek een oplossing voor de volgende situatie.

Ik heb een excel-document. Per groep wordt op een apart tabblad per deelnemer uitslagen bijgehouden. Voor iedere deelnemer moet een document geprint worden waarop voor desbetreffende deelnemer de uitslagen worden weergegeven.

Ik weet dat dit mogelijk is met afdruk samenvoegen via Word.
Maar omdat de gegevens op verschillende tabbladen staan wordt dit al wat ingewikkelder. Je kan hiervoor per tabblad een eigen naam geven aan het cellenbereik en dit dan telkens gebruiken in Word, maar dit houdt in dat je per groep (tabblad) opnieuw de koppeling moet maken. Verder is dit lastig omdat het document op een andere computers wordt gebruikt.Het wordt verspreid via mail en/of usb-stick. Het probleem doet zich dan al snel voor dat de verwijzing naar het juiste document al snel niet juist is.
Zeker voor mensen met minder ervaring hierin wordt het allemaal al snel te ingewikkeld.

Daarom had ik een oplossing bedacht om in het Excel document het uitslagenformulier te maken. Er worden immers niet heel eisen gesteld aan de opmaak. Ik heb het nu zo gedaan dat met vert.zoeken de juiste gegevens worden opgezocht. Maar dan moet je dus per persoon het nr. ingeven om het formulier te printen.
Graag zou ik iets willen waarbij eenvoudig van 1 tabblad van alle personen een uitslagenformulier wordt geprint. En dat met een simpele instelling een ander tabblad geselecteerd kan worden zodat van een andere groep ook de uitslagenformulieren geprint kunnen worden.

Daarbij nog een uitdaging. Er moet op het uitslagenformulier ook een gegeven geprint worden dat voor het hele tabblad hetzelfde is, maar per tabblad verschilt (klasse).
Wat is hiervoor dan de juiste formule ?

Ben benieuwd of iemand hiervoor een passende oplossing weet.
Maar het kan ook zijn dat ik te veel wil. Ik kan me voorstellen dat de optie geopperd gaat worden om Acces te gebruiken, maar helaas ben ik hierin niet zo thuis. Plus daarbij dat niet iedereen Acces geïnstalleerd heeft.

Bijlagen

Warm bakkertje,

Hartelijk dank voor je oplossing.
Het werkt op zich erg mooi.
Alleen zou ik, indien mogelijk per tabblad / per groep de resultatenformulieren willen printen.
Dus als groep 1 klaar is, groep 1 printen.
Als groep 2 klaar is, groep 2 printen.
etc.
En dan eigenlijk zo dat je in kan stellen welke groep je wilt gaan printen.

Verder ben ik eigenlijk benieuwd hoe je dit gedaan hebt, zodat ik zelf verder kan gaan toepassen, maar ik heb eigenlijk geen kennis van VBA, dus dat zal misschien moeilijk worden om te gaan begrijpen.

In ieder geval al hartelijk dank voor de gedane moeite !!!!!

Super, zo kan ik er mee uit de voeten.
Hoewel ik nu weet dat het zo zou kunnen, zou ik nog wel meer wensen hebben, maar dat durf ik bijna niet te vragen.

Is het wel mogelijk dat je ook nog in Jip en Janneke taal uitlegt hoe het werkt, want ik wil dit gaan toepassen in een ander document en dan is het wel handig om te weten wat ik moet doen.
Of heb je tips en zeg je : kijk daar of daar even voor meer informatie.

In ieder geval : toppie voor de oplossing.
Heel hartelijk dank !!

Groeten Thea

Allereerst Thea, vraag maar raak want daar is dit forum voor.
Dan voor je vraag. Open het voorbeeldbestand en je eigen bestand. Druk op ALT-F11. In het projectvenster links dat werkt als een soort verkenner zie je de namen van beide bestanden staan. Open beide door op het +-teken te klikken. In het voorbeeldbestand zie je dan een mapje formulieren. Open dit en sleep het formulier FrmPrint van het ene naar het andere bestand(linker muisknop ingedrukt houden).In jouw eigen bestand rechtsklik je op FrmPrint en selecteer Programmacode weergeven. In de macro in het rechtervenster wijzig je nu de nodige namen en bereiken (de uitleg staat erbij). Sluit de VBA-Editor en sla je bestand op.
Klaar is Jip en Janneke
Laat je vooral niet afschrikken want het klinkt moeilijker dan het is.

Suc6

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan