Afdruk samenvoegen/kan geen email versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Ik wil een mailing vanuit Word 2003 verzorgen. De hele procedure gaat goed, maar als ik dus bij stap 6 ben Samenvoeging voltooien - elektronische post krijg ik de melding dat er geen standaard emailclient is ingesteld of dat de huidige emailclient niet kan voldoen aan het berichtverzoek. Ik werk met Outlook2003 en die heb ik bij Extra - Opties, etc. als standaardprogramma voor email, etc. ingesteld. Toch werkt het niet!
Wat doe ik niet goed?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Lijkt wat vreemd, maar:

Start Internet explorer.
Kien menu Extra > Internet-opties
tabblad programma's
en kijk of Outlook je emailprogramma is. (zie bijlage)

Bijlagen

• Outlook.JPG
    Outlook.JPG
    50,5 KB · Weergaven: 56
Hallo Valijn,
Dat had ik al gedaan. Ik gebruik als mijn standaard emailprogramma Incredimail en ik had voor die mailing Outlook als standaard emailprogramma ingesteld, maar ik denk dat Incredimail toch ertussen blijft zitten. Ik heb al gekeken hoe ik Incredimail zolang even kan deactiveren, maar dat heb ik nog niet gevonden en ik weet ook niet of dat kan.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

..... krijg ik de melding dat er geen standaard emailclient is ingesteld of dat de huidige emailclient niet kan voldoen aan het berichtverzoek. Ik werk met Outlook2003 ........
Wat doe ik niet goed?

Wat doe je niet goed, tsja .....
Eigenlijk komt het dus op het volgende neer::
Je wilt (A) de mogelijkheden van het MsOffice2003-pakket - met name de integratie tussen de verschillende 'onderdelen' - zo goed mogelijk benutten.
Je gebruikte (B) voor de 'fun' naast het in MsOffice ingebakken emailprogramma, ook Incredimail.
Je verbaast je (C), dat e.e.a. in dit opzicht tot conflicten leidt .......

Helaas ben je niet de eerste waar ik 'aan huis' kom die dezelfde problemen heeft, en die ik alleen maar kan adviseren: gebruik één e-mailprogramma.
Verwijderen van Incredimail zou ik zeggen. Dikke kans dat het dan wél werkt.
(mogelijke tip: installeer WindHoos een tweede keer op een andere partitie of schijf voor de FUN en blijf met je gestunt buiten je serieuze werkomgeving!)

Laatst bewerkt:
Hallo Valijn,
Ik vind je reactie wel leuk, want je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Natuurlijk moet ik niet zitten klooien met Incredimail en dan verwachten dat de samenwerking van Word met mijn emailprogramma probleemloos gaat, maar ik wil het je even uitleggen. De mailing zou ik voor mijn vriendin vanuit mijn PC verzorgen. Normaal regel ik dat vanuit haar PC en dat gaat meestal prima. Voor mezelf doe ik nooit een mailing. Outlook heb ik geïnstalleerd, omdat mijn IPaq hiermee moet synchroniseren; verder gebruik ik het niet, te zakelijk om in mijn privétijd te gebruiken. Dat doe ik wel in mijn werk.

Nogmaals bedankt en ik klop een volgende keer graag nog eens bij je aan.
Met groet,
Ineke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan