Afdruk samenvoegen of verzendlijsten vanuit Word met als bronbestand een Excel bestand op sharepoint

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Mijn vraag is of je een Word documenten via afdruk samenvoegen (of verzendlijsten) kunt koppelen aan een Excel bronbestand als beide bestanden op SharePoint staan? Volgens Microsoft (zie hieronder) kan dat niet; enkel kan er maar verwezen worden naar een Excel op de lokale PC. Is er geen andere manier want onze instelling heeft nog maar eens het lumineuze idee gehad om alles op SharePoint te willen zetten. Iemand een idee?
SharePoint_probleem.PNG

Beetje vreemde vraag, als de maker zelf aangeeft dat het niet kan. Als ik een auto koop waarvan de dealer zegt dat die niet kan varen, rij ik hem echt niet de rivier in. Ook niet als ik dezelfde auto tweedehands koop van een louche neef die zegt dat het wél kan :).

:p Hey Michel, mijn beste wensen voor 't nieuwe jaar vooreerst. Ik geef, dacht ik ook aan, dat ik weet het niet lukt volgens de makers maar ik vraag of iemand anders een idee heeft hoe dit op te lossen als alles op SharePoint dient te staan.

Nogmaals: als de maker van iets zegt dat het niet kan, dan kan het niet. Al zullen er best bedrijven zijn die er (heel veel) geld in kunnen steken om een workaround te bouwen. Want dat kan natuurlijk wél. Maar dat kost dus geld. Vermoed ik :).

Is dit wat je bedoelt?
Als je een UNC-pad hebt, denk ik dat je het in Word kunt voegen.
Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Ja, u kunt een Excel-blad koppelen dat is opgeslagen in een SharePoint-documentbibliotheek of OneDrive. In plaats van de URL van het bestand te gebruiken, moet u echter het UNC-pad (Universal Naming Convention) van het bestand gebruiken.

U kunt als volgt het UNC-pad vinden van een Excel-bestand dat is opgeslagen in een SharePoint-documentbibliotheek:

Open de SharePoint-documentbibliotheek waarin het Excel-bestand is opgeslagen.
Klik met de rechtermuisknop op het bestand en selecteer "Link kopiëren".
Plak de link in een teksteditor en verwijder alles na de ? karakter.
Vervang https:// door \\ en vervang alle / tekens door \.
Voeg @SSL\DavWWWRoot toe achter de domeinnaam.

Het resulterende UNC-pad moet er ongeveer zo uitzien: \\uwdomein.sharepoint.com@SSL\DavWWWRoot\sites\uwsite\uwbibliotheek\uwbestand.xlsx

Vervolgens Word → Invoegen → Object → Tekst uit bestand
en daar de regel inplakken

Laatst bewerkt:
Het lukte wel op sharepoint om met een Exel bronbestand en een Word bestand, dat eerder werd bewerkt met verzendlijsten, om via aanpassen van de adreslijst in word, te verwijzen naar die Excel en om vandaar uit dus de gegevens in het Word bestand te krijgen. Echter moet je dat Word bestand vanuit sharepoint openen met de app versie (dus lokaal op de PC). Echter krijg je dan steeds die melding van SQL gegevens invoegen en moet je wel telkens in de "adreslijst bewerken" de vinkjes weghalen bij de gegevensrij die je niet nodig hebt. Niet echt handig al dat klikwerk en op de tablets staat geen lokale Word.

Terug
Bovenaan Onderaan