Afdruk samenvoegen vanuit Excel neemt niet de volledige tekst over

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Ik werk met Office 2010 en gebruik Excel om per klant informatie te verzamelen met als doel deze informatie te genereren in Word via afdruk samenvoegen. Op zich werkt alles goed, echter wanneer de tekst in een bepaalde cel te lang is, wordt deze in Word afgebroken. Het probleem zit niet in excel aangezien hier de volledige tekst staat. Het probleem zit in Word. Wanneer je naar afdruk samenvoegen gaat waar hij de informatie vanuit excel inleest, blijkt dat deze niet de volledige tekst heeft meegenomen.

Mijn vraag is kan ik een bijv. een instelling wijzigen waardoor wel de volledige tekst vanuit excel wordt overgenomen en zo ja, hoe moet ik dan handelen?

Alvast bedankt voor de medewerking

Robert

Helaas geen antwoord op mijn vraag

Hallo,

Bedankt voor het sturen van de link. Ik ben bang dat mijn vraag niet goed begrepen is. Ik weet hoe ik bestanden moet samenvoegen en alles werkt ook goed. Mijn probleem is dat hij vanuit het bronbestand (excel) niet alle data overneemt maar slechts een gedeelte. Het betreft hier cellen met veel tekst.

Bovendien vallt mij op wanneer ik een cel vanuit een validatie vul deze tekst niet meegenomen wordt naar het bronbestand.

Graag zou ik zonder een link een antwoord willen hebben.

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten, Robert

Bij het samenvoegen wordt gekeken naar de eerste rijen met data. Op basis daarvan wordt het gegevenstype, en vermoedelijk dus ook de grootte van de velden bepaald. Als in jouw gegevensbestand de eerste rijen gegevens bevatten tot ongeveer 250 tekens, dan zou de max veldlengte op 255 tekens kunnen worden gelocked, met als resultaat dat de samenvoeging wordt afgebroken op cellen met langere tekst. De oplossing is dan om in de eerste rij een dummy record te zetten met voldoende tekst, zodat bij het bepalen van de gegevens voldoende lengte wordt gereserveerd voor de velden.
Hier staat het probleem ook beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan