Afdruk samenvoegen word vanuit excel, lege cel overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

termei

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Goedemiddag,

Ik heb een excel document met gegevens over de geoefendheid van mijn collega's. Nu wil ik via afdruk samenvoegen iedere medewerker een e-mail sturen met zijn/haar geoefendheid. Nu hoeft niet iedere medewerker bij ieder oefenmoment aanwezig zijn, dus in excel zijn er cellen die geen gegevens bevatten.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de lege cellen worden overgeslagen. Ik krijg het wel voor elkaar dat er niets wordt weergegeven, maar dan krijg ik dus allemaal blanco regels in mijn e-mail.

Dus, als er een cel leeg is, moet er in word geen blanco regel worden weergegeven, maar de volgende cel waar wel weer gegevens in staan.

Ik kom er niet uit, hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij.

Alvast hartelijk dank!
Mark

Dus, als er een cel leeg is, moet er in word geen blanco regel worden weergegeven, maar de volgende cel waar wel weer gegevens in staan.
Dat is (bijna volslagen) ondoenlijk, zeker als het veel velden betreft. Want dan moet je voor elke veld (en vergeet de combinaties niet; wat als er twee velden achter elkaar leeg zijn?) een formuleveld maken. Hooguit zou je kunnen denken aan een constructie met een ALS..DAN..ANDERS veld waarbij je elk veld controleert op inhoud, en als het veld leeg is laat je het leeg, en als het niet leeg is plaats je het veld + de ENTER. Daarmee voorkom je in ieder geval de lege regels. Mits elk veld op een eigen alinea of regel staat natuurlijk.

Bedankt voor de reactie. Dan snap ik waarom ik het niet voor elkaar kreeg ;-) Eigenlijk lukt altijd alles met excel, maar nu helaas een keer niet. Dan moet ik het inderdaad anders proberen op te lossen.

Als je er niet uit komt, zet er dan een documentje (word + excel) bij, dat kijkt wat makkelijker. In beginsel is het namelijk niet zo lastig om de regeleindes in een veld te zetten. Hooguit wat extra werk :).

Bijgaand de 2 bestanden. Ik heb het excel document ingekort. Normaal staan er ongeveer 500 rijen met namen en gegevens in. Ik hoop dat je (of mogelijk iemand anders) de gouden oplossing voor me heeft :D. In ieder geval al weer super bedankt voor het meekijken en denken. Ik ben hier al wel even mee bezig.

Bijlagen

Oef, zo dicht bij, en dan toch niet over de streep geraken :D.

Bijlagen

Geweldig! Hier ben ik toch vrij lang mee bezig geweest. Helemaal te gek. Als ik het goed zie is de oplossing "} op de volgende regel te plaatsen.

Je bent een held OctaFish!
Groeten,
Mark

Velden in Word zoals Mergefield en If hebben altijd parameters. Een ALS..DAN..ANDERS veld is dus in werkelijkheid een IF veld met de volgende parameters:
Code:
[B]{ IF "1" "2" "3" }[/B]
"1" is hierbij de vergelijking, "2" het WAAR element en "3" is het ONWAAR stuk.

Als je een IF veld maakt, kun je geen velden invoegen, alleen tekst (als je tenminste de wizard gebruikt). Je moet dus tijdelijk tekst invoeren die je dan vervangt door codes. Je krijgt dan:
Code:
[B]{ IF {MERGEFIELD Kennismakingsbijeenkomst_januari } = "" "" "Kennismakingsbijeenkomst januari - { MERGEFIELD Kennismakingsbijeenkomst_januari }" }[/B]
Dit is ongeveer wat jij had. Je had daarna op <Enter> gedrukt om het volgende veld te kunnen maken op de volgende regel. Maar dat levert dus lege regels op. Vandaar dat ik de <Enter> binnen de IF heb gebracht.
Code:
[B]{ IF {MERGEFIELD Kennismakingsbijeenkomst_januari } = "" "" "Kennismakingsbijeenkomst januari - { MERGEFIELD Kennismakingsbijeenkomst_januari }"
 }[/B]
Nu krijg je ofwel niks (dus ook geen Enter) als het veld leeg is, ofwel de tekst + Enter. Het ziet er een beetje vreemd uit in je code, omdat die nu over 2 regels lijkt te staan, maar eigenlijk staat alles dus gewoon achter elkaar geplakt.

Graag gedaan! Kan de vraag op <Opgelost>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan