afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
325
Ik heb een probleem met afdruk samenvoegen in Word XP en Word 2003.

In Excel heb ik een gegevensbestand gemaakt. In dit bestand staat ook een datumveld.
Met celeingenschappen de juiste opmaak gekozen.

Bijvoorbeeld:
26-02-2003 wordt na afdruk samenvoegen in Word
02-26-2003.

Ik heb de landinstelling op NL staan.
Toetsenbord indeling VS met NL indeling.
Taal in Word is NL.
Maak gebruik van Windows XP.

Waarom wordt deze notatie omgedraagd?
Wat moet ik doen om dit goed te krijgen?

Als ik in word kies voor invoegen, veld, datum dan kan ik wel een NL datum notatie kiezen.
 
Waardoor wordt het probleem veroorzaakt? Dat kan ik wel uitleggen.

Datumvelden worden in alle Microsoft-toepassingen opgeslagen in Amerikaans formaat. Dus maand-dag-jaar. Vervolgens heb je in Excel een weergave gekozen, een opmaak, met de dag voor de maand. Maar bij het invoegen van de gegevens in Word wordt dit opmaakkenmerk niet meegegeven.

De opmaak moet je opnieuw doen in Word.

Kan dat bij afdruk samenvoegen?
Bij oudere versies van Word lukt dat altijd, deze versie heb ik geen ervaring mee. Als het gewoon een document is (geen etiketten) waar je velden in hebt gevoegd moet het kunnen.

Klik met je rechter muisknop op het veld en kies opmaak. Omdat het een datumveld betreft moet je de keuze 'datumveld opmaken' krijgen. Kan in XP iets anders heten.
Hier kun je nu de opmaak opgeven.

Daarna pas samenvoegen, in het samengevoegde document kun je deze wijziging niet invoeren.

Als dit niet werkt, graag bericht, dan ga ik zoeken of er voor XP aangepaste oplossing nodig is.
 
Ik werk op verschillende computers met verschillende versies van Office: 97, XP en 2003.

Als ik met rechts klik op het datumveld, dan krijg ik geen opmaak. Ook niet in Word 97.
Wel weet ik dat je de datumnotatie in het veld kan aanpassen met andere veldweergave naar je eigen wensen.

{MERGEFIELD "datum"DATE \@ "dd MMMM yyyy "}

Het is een beetje moeilijk uitleggen aan de gemiddelde gebruiker. In XP en 2003 gaat het verkeerd!

In Office 97 gaat dit vanzelf goed.

Als tussentijdse oplossing heb ik van de juiste datumnotatie een autotekstfragment gemaakt die de gebruikers kunnen gebruiken.

Het is volgens mij een bug dat dit niet automatisch werkt.
---

Ook als je het adressenboek in Word gebruikt en daar je adressen van je contactpersonen uit Outlook ophaalt, dan wordt de postcode en het adres omgedraaid.

Als je een oplossing voor me hebt hoor ik dat heel graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan