afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacha

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Ik heb een adres bestand in Excel waar de adressen op verschillende tabbladen staan. Als die met een brief wil laten samenvoegen dan pakt Word alleen de adressen van het eerste tabblad en niet de rest terwijl die wel dezelfde koppen hebben.
Is er een mogelijkheid om toch die andere tabbladen mee te laten samenvoegen zonder kopieer en plak actie?

bij het koppelen van je werkblad kun je dit aangeven.

zal zo even een screenshotje plaatsen.

Dank je wel voor je reactie,
maar als ik kies voor gehele werkblad neemt ie toch alleen het eerste werkblad en niet de andere twee.....??!!

Geplaatst door sacha
Ik heb een adres bestand in Excel waar de adressen op verschillende tabbladen staan. Als die met een brief wil laten samenvoegen dan pakt Word alleen de adressen van het eerste tabblad en niet de rest terwijl die wel dezelfde koppen hebben.
Is er een mogelijkheid om toch die andere tabbladen mee te laten samenvoegen zonder kopieer en plak actie?

Hai, :D

Zover ik het weet is het gewoon absoluut niet mogelijk om twee of meer werkbladen te koppelen met een word document.

Ik ken de keuze gehele werkmap van Globe ook. Maar ook als je die kies kun je niet meerdere tabs (tesamen) selecteren of wordt dit automatisch gedaan. (waarom het dus zo heet dat mag Jo*st weten? ) ;)

Maar goed volgens mij moet je gewoon koppelen met één gegevenstabel zij het een tabje in Excel een tabel in Acces of tabel in Word het moet gewoon één gegevenstabel zijn.

Succes! :thumb:

Hallo Sacha,

Het is niet mogelijk om meerdere sheets in 1 run samen te voegen, maar wel afzonderlijk van elkaar.

Ga naar extra -> opties -> algemeen en vink conversie bevestigen bij openen aan.

In volgorde van voorkeur:

Voor de nieuwere versies van Word:
Open het samenvoegbestand en koppel opnieuw je gegevensbestand er aan via OLE DB-databasebestanden. Nu kun je alle werkbladen afzonderlijk kiezen.

Voor oudere versies van Word die nog met ODBC linken:
Na het selecteren van Excel-bestanden via ODBC kies opties en vink tabellen en systeemtabellen aan. Ook dan kun je de verschillende werkbladen selecteren.

...of via DDE:
Zorg dat je samenvoegbestand niet open staat.
Open je gegevensbestand en sleep linksonder je werkblad 2 of 3 voor werkblad 1.
Het samenvoegbestand pakt automatisch degene die vooraan staat.

Het is waarschijnlijk niet helemaal waar je op hoopte, maar je hoeft in ieder geval niet te knippen en plakken :).

Geplaatst door Mithril
Het is waarschijnlijk niet helemaal waar je op hoopte, maar je hoeft in ieder geval niet te knippen en plakken :).

Hai Mithril, :D

Ben bang dat dat niet geheel juist is.
Sacha heeft haar adressen op verschillende werkbladen staan en deze wil zij beide met één samenvoegbestand gebruiken.

Dit is gewoonweg niet mogelijk! ;)

See Yah..

Hallo Joost,

Dat is ook wat ik al aangaf: het is niet mogelijk om in 1 run alle werkbladen samen te voegen.

Maar z/hij gaf aan dat het anders knippen en plakken wordt, waarvan ik dus uitga dat Sacha dan de gegevens van de werkbladen 2 en 3 wilde gaan kopiëren naar werkblad 1. Wat ik heb aangegeven is alleen maar dat dat ook niet per sé nodig is, en dat de werkbladen wel afzonderlijk van elkaar gekozen en samengevoegd kunnen worden, dus in 3 runs. Hoeft er in ieder geval niet in het gegevensbestand zelf gerommeld te worden.

Dus wat dat betreft is het wel juist Joost ;)

Het ligt er trouwens ook maar aan of dit een terugkerend iets is of niet wat uiteindelijk de handigste methode is uiteraard.

Laatst bewerkt:

Ah ok, ik gaf ook al zoiets aan in mijn voorgaande bericht dus ik dacht heel eventjes dat jij iets anders bedoelde.
(ik kan namelijk ook de plank finaal mis slaan namelijk) ;)

Maar goed we ze zaten op één lijn dus. Nu maar hopen dat Sacha voldoende info heeft om een goede oplossing te vinden voor haar vraagstuk.

See Yah Spater! :thumb:

Nee, was hetzelfde, ik ging er alleen een beetje op door, en wie weet heeft iemand anders er ook nog wat aan :).

Nou, als jij die van Claudine dan nog even oplost :p dan ga ik nu Leidens Ontzet vieren, yay!

Alligator

Ik denk daar helemaal hetzelfde over.
Hoe meer info des te meer we er allemaal van leren! :p

Inderdaad ga jij Leiden maar eens op zijn kop zetten, doe ik het wel in Breda!

En stel voor dat we claudine samen met de rest van het forum helpen! :thumb:

Pittbull

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan