afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

madiwodoza

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2006
vooreerst een prettige dag gewenst.
ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.
mijn probleem is het volgende:
als secretaris van turnclub Vrijheid door Broederschap Gent heb ik in Excel mijn ledenadministratie aangemaakt.
Tot voor een aantal maanden gebruikte ik Office 2000
Om adresetieketten te maken, gebruikte ik in Word de optie "afdruk samenvoegen" mijn gegevens werden opgehaald in mijn adresbestand gemaakt in excel ik selecteerde de velden die ik nodig had op mijn etiketten, nogmaals klikken op "afdruk samenvoegen" en kees was klaar. Alleen nog uitprinten en de brieven konden verzonden.
Onlangs schafte ik mij Office 2003 aan;
Om in dit programma hetzelfde te doen is een RAMP!! ik heb al alles geprobeerd, maar steeds krijg ik hetzelfde resultaat:
alle gegevens die normaal op 1 etiket staan staan nu verspreid over alle etiketten. m.a.w.
op etiket 1 krijg ik de aanspreektitel, op et. 2 de naam, op et. 3 voornaam,
op et.4 de straat enz

ik ben de wanhoop nabij, ben zelfs al zinnes geweest om terug Off. 2000 terug te zetten, maar dan zit ik met het probleem dat alles wat in 2003 gemaakt is niet meer herkend wordt
please please please
heeeeelp
met vriendelijke groeten
en alvast hartelijk dank bij voorbaat

Franky

Wat ik altijd doe bij afdruk samenvoegen is eerst in Excel bovenaan een kopje zetten "Naam", "Adres" etc zodat je dat makkelijk in Word kan terugvinden.

Daarna kan je in Word gewoon kiezen welke velden je op de etiketten wil waarna je gewoon het gemaakte etiket-sjabloon op de rest van de etiketten zet?

Heb het net gedaan in Word2003 en het werkt gewoon hetzelfde als anders.

BrEeZeR zei:
Wat ik altijd doe bij afdruk samenvoegen is eerst in Excel bovenaan een kopje zetten "Naam", "Adres" etc zodat je dat makkelijk in Word kan terugvinden.

Daarna kan je in Word gewoon kiezen welke velden je op de etiketten wil waarna je gewoon het gemaakte etiket-sjabloon op de rest van de etiketten zet?

Heb het net gedaan in Word2003 en het werkt gewoon hetzelfde als anders.

Hoi BrEeZEeR

dank je voor je respons, je voorstel om in Excel de kolomkoppen van een naam te voorzien,
dit heb ik sowieso reeds van in het begin ik mijn ledenbeheer doe, toegepast.
Alle kolommen hebben dus al een naam.
Vandaar dat het destijds in Off. 2000 zo eenvoudig was om "afdruk samenvoegen" te gebruiken, gewoon aanklikken welke kolom moest gebruikt worden en bevstigen en zoals reeds gezegd: kees was klaar.
dit blijkt nu met die vervl.*$@!!*é@.... wizard niet meer te lukken.
Ik denk trouwens dat ik toch al wat ervaring heb in zowel Word als Excel en ik tot nu toe al alle problemen meestal zelf heb kunnen oplossen alsook problemen van anderen, maar dit gaat mijn petje toch te boven

alvast nog eens bedankt voor je respons
spijtig genoeg lijkt een simpele oplossing hier niet van toepassing
:( :confused: :confused:

met vriendelijke groeten
Franky

Ja, het werkt in 2003 wel anders dan in 2000.
Wat onduidelijk is, of je nu etiketten wilt printen of adressering bovenin je brieven.
Ik ga in de Bijlage van het eerste uit.
Als je deze stappen volgt, moet het goed gaan ......!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan