• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdruk sheet wijkt af?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramC

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2018
Hai allemaal,

In bijgevoegde test zie je een zogenoemde 'visgraatdiagram' (2de sheet). Het gekke is nu dat deze sheet lijkt te 'verspringen' als je deze wilt printen. Alle blokjes aan de linkerzijde van iedere 'tak' (of beter: graat) verschuiven naar links waardoor deze blokjes niet meer de 'pijltjes' raken (er komt dus witruimte tussen). In de sheet zelf is dat echter niet zo. Ook het zwarte blokje (de kop van de vis) verspringt....maar nu naar rechts lijkt het waardoor dit blokje ook niet meer aansluit op de zwarte horizontale lijn.

Weet iemand hoe dit de fixen??

Daarbij: doorgaans beveilig ik de sheet met een wachtwoord. Het rare is dan echter dat ik de pijltjes boven in de sheet (rechts- en linksboven) nog steeds kan selecteren en verplaatsen. Hoe zorg ik ervoor dat gebruikers dit niet meer kunnen doen?

Alvast veel dank!

Bram

Bijlagen

Waarom dit precies gebeurd weet ik eigenlijk niet.
Maar ik heb wel een aantal tips voor je:
1 Ontwerp je bestand op zoomniveau 100% van je scherm en zet bij het ontwerpen "pagina-eindevoorbeeld" aan die onder het tabblad "Beeld" te vinden is (in jouw bestand wordt het probleem dan gelijk zichtbaar).
2 Zorg ervoor dat je zoomniveau van je scherm exact hetzelfde is als het schaalniveau van de printeigenschappen (bij een deugdelijk ontwerp kan alles op 100% blijven staan en hoeft het blad niet passend gemaakt te worden voor 1 pagina).
3 Zet de blokjes ruim over de pijltjes heen en plaats ze op de voorgrond.

Succes!

Ps. Ik kan niets verplaatsen bij beveiligen dus bij mij werkt dit gewoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan