afdruk vanaf terminal server

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ansje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet plaatsen. Het "probleem" gaat over een Word-document. Vandaar dat ik het hier plaats.

Ik kan thuis inloggen op de server van het werk. Het probleem is dat alles wat ik op mijn werk gemaakt heb, er thuis (qua layout) heel anders uitziet. Bijvoorbeeld: Op kantoor heb ik een programmaboekje gemaakt van 44 pagina's. Als ik dat thuis open, heeft het ineens 74 pagina's en is de hele layout gewijzigd. Ik heb al de printer instellingen op A4 gezet (stonden op Letter), maar dat mag niet baten. zie de bijlage voor voorbeelden van hetzelfde bestand.
Waar kan dat aan liggen?

Bijlagen

• layout goed.jpg
    layout goed.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 52
  • layout fout.jpg
    layout fout.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Is op de Terminal Server wel de driver geïnstalleerd van de printer die jij thuis hebt staan? Liefst precies dezelfde printerdriver, maar een alternatieve is ook goed, zolang die maar van de printerfabrikant afkomstig is én hoort bij de printer die je nu thuis hebt.

Uitleg: Als er geen juiste bijbehorende printerdriver is geïnstalleerd op de Terminal Server, dan wordt vaak een andere printerdriver gebruikt. Dat kan leiden tot de resultaten waar je het nu over hebt.

Overigens 1.: Ik vind dat de systeembeheerder van de Terminal Server vooraf al bij jou had moeten achterhalen welke lokale printer je hebt staan.
Overigens 2.: Aan de andere kant vraag ik me af waarom je niet in eerste instantie informeert bij de beheerder van de Terminal Server vóórdat je een vraag stelt hier op het forum.

Tijs.

Ik zal het aan de systeembeheerder doorgeven.

Ik ben het helemaal met je eens dat hij dat had moeten doorgeven.
Dank je wel voor je antwoord. Ik weet nu in ieder geval dat het niet op mijn eigen computer is op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan