afdruk voorbeeld wordt 2 x afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Beste forumleden,

In het formulier –frmFactuur_invoer maak ik een FACTUUR aan dmv de *knoppen: nieuwe factuur en Ordernummer.
Het afdruk voorbeeld volgt door *knop afdruk factuur.
Tot zover gaat alles prima en werkt het.

Vraag: als ik 1 x afdruk naar printer stuur dan wordt er 2 x afgedrukt ->1 x origineel (die is goed) en nog 1 x alleen nu met een Paginakoptekst & Paginavoettekst (deze wil ik niet)
Het probleem kan ik oplossen door de printer op 1 pagina te zetten echter als ik de factuur in pdf plaats en verstuur, per email, dan krijg ik er weer 2 zoals bovenstaande.
Dit is dus vervelend voor de klant.

Ik heb van alles geprobeerd om dit uit te zetten maar kom niet tot een oplossing.
Wat gaat er hier fout?

Groet, Hans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Schijnbaar is je rapport te groot voor 1 pagina.

Als je het witte gedeelte in de rapportvoet tekst verwijderd krijg je maar 1 pagina.
Dit doe je door op de rand te gaan staan en omhoog te schuiven.

Beste Nico84,

Bedankt voor je reactie.
Dat had ik idd ook geprobeerd (zowel boven als beneden het rapport) maar dan blijven er toch 2 afdrukken naar de printer te gaan.

Tevens krijg ik 2 x een pdf rapport.

Groet, Hans

Laatst bewerkt:
Beste Nico,

Ik heb jouw test4.zip gebruikt maar blijf toch ook hier met hetzelfde probleem zitten.
Ook, in jouw gestuurde db krijg ik 2 x print en 2 x pdf
In de 2e print / pdf ontbreken de details misschien kan je hier iets mee?
Bij mijn afdruk voorbeeld zie ik ook 2 pagina's staan!

Wat gaat er dan bij mij fout?

groet, Hans

Ps. Voor de duidelijkheid: als ik de printer instel op 1 pagina afdrukken dan krijg er natuurlijk ook 1

Laatst bewerkt:
Jullie gebruiken duidelijk niet dezelfde printer; als je een lege pagina extra krijgt in een rapport, komt dat omdat de gebruikte bladspiegel+marges te groot zijn voor de printer. Elke printer heeft minimale marges nodig, en een rapport dat op printer A goed afdrukt, zal op printer B een extra pagina genereren. Maak dus je bladspiegel eens wat kleiner, en kijk dan of het probleem is verholpen.

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
Ik krijg geen 2e lege pagina .
De tweede pagina is nl. gevuld met een paginakoptekst en paginavoettekst daar tussen zit niets.
Dit gebeurd ook als ik de factuur per email/ in pdf verstuurd dus ook 2 pagina's.

De 1e pagina wordt goed afgedrukt zoals het beeld weergeeft.
In het navigatiegedeelte, bij rapport, kan ik ook switchen naar pagina's 1 maar ook naar pagina 2.
Waar pagina 2 vandaan komt is me een raadsel

Groet, Hans

Laatst bewerkt:
Je krijgt wèl een lege pagina, want die wordt veroorzaakt doordat de details in de detailsectie net te groot zijn om binnen de boven- en ondermarge te vallen. En dan maakt Access een volgende pagina aan. Alleen staan er dan geen details in, maar alleen de koptekst en voettekst. Althans: op basis van wat ik zo lees, en omdat Nico zegt dat hij er bij hem goed uitkomt. Of Nico heeft wat rapportinstellingen veranderd :)

Nee, niets veranderd in de instellingen.
Alleen het witte gedeelte in de rapportvoettekst verwijderd.

Misschien anders proberen de paginavoettekst te verwijderen en dan kijken wat er gebeurt.

Beste Nico,

Dat is het!
Na het verwijderen van de paginavoettekst -> 1 pagina afdruk en ook in pdf.

Bedankt voor je input.

Groet, Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan