• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukbereik staat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Ik heb een bestand en ik krijg het afdrukbereik niet gewijzigd.
Ik ga naar bestand. Afdrukbereik /wissen /nieuw afdrukbereik instellen/ opslaan
en als ik hem dan opnieuw open is het afdrukbereik niet gewijzigd. Hij staat ergens geblokkeerd...... Waar????

Laatst bewerkt:
De printerdriver. Die bepaalt het afdrukbereik. Als je een andere printer kunt gebruiken kun je die als default printer instellen en kijken of Word dan wel het bereik kan aanpassen.

Hoe bedoel je dat, buiten het feit dat je sowieso vriendelijker kunt zijn en normaal zou kunnen uitleggen waarom je denkt dat ik mij vergis?

De printer (driver) bepaalt zeker wel het afdrukbereik. Dat je in Word e.d. de marges kunt aanpassen (wat niets te maken heeft met het afdrukbereik), is zonder meer waar. Waarbij bij het ene model printer het papier volledig bedrukt kan worden, heeft de andere printer een afdrukbereik die bepaalt wordt door bijvoorbeeld de breedte van de drum. De driver informeert de PC over het afdrukbereik van de printer. Zo heeft een Lexmark T630 een smaller afdrukbereik dan een HP4700.

Zelf snap ik nu ook wel wat de vraagsteller bedoelt, binnen een excelsheet bepalen wat er afgedrukt moet worden. Dit maakt mijn antwoord nog niet fout, alleen bedoelt de vraagsteller wat anders. Dat ik het vanuit de printertechnische kant bekijk en niet vanuit het gebruik van Excel is mijn fout. Maar als jij daarop zo onvriendelijk wil reageren is dat jouw mankement, gelukkig niet de mijne.

.... geen MsOffice-kenner dus .....

TIP: niet reageren op zaken waar je geen verstand van hebt.

De manier waarop je iets zegt is ook belangrijk.

Je kan beter eens naar je eigen handtekening kijken en de schandelijke dt-fout corrigeren.

Wigi

Afdrukbereik

Het betreft excel.
Als ik in paginaeindevoorbeeld de marges aanpas en vervolgens opsla, dan is hij bij het heropenen niets veranderd. IETS blokkeerd het, maar wat???

Het betreft excel.
Als ik in paginaeindevoorbeeld de marges aanpas en vervolgens opsla, dan is hij bij het heropenen niets veranderd. IETS blokkeerd het, maar wat???

Zie je iets wanneer je Ctrl-F3 drukt, bij de benoemde bereiken?

@vanveelen; en in dit geval is "de toon die de muziek maakt". Het valt mij meerdere malen op beste vanveelen dat uw manier van reageren op het randje is. Ik zou u dan ook willen adviseren om hier iets aan te doen. Dit is de tweede keer dat ik u hier op aanspreek, een derde keer zal niet voorkomen.

Afdrukbereik

Wat ik ook probeer het lukt niet.
Ik ben toch redelijk bekend met excel, maar dit lukt me toch niet.
Ik kan in het paginaeindevoorbeeld dus wel de afdrukbereiken aanpassen.
Vervolgens afdrukken en opslaan. Maar als ik hem vervolgens weer open dan staat het oude afdrukbereik er weer in. .....??????

Wat niet vreemd is als je bestand het volgende bevat:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Sheets(1).pagesetup.Printarea=sheets(1).usedrange.offset(3,6).address
End Sub
of
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Sheets(1).pagesetup.Printarea=sheets(1).usedrange.offset(3,6).address
End Sub
of een andere gebeurtenis

Ok

Yess VBA daar had ik nog niet in gekeken.
Ben ik ook niet goed bekend mee. Helaas.
Ik ga spitten. En bedankt.

afdrukken

Ja, opgelost. Ik moet toch eens in de macro' duiken.
Bedankt voor het support.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan