• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderzaan

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Is het mogelijk in excel om meerdere tabbladen te selecteren en van die tabbladen dan alleen bijv. pag 2 t/m 5 te printen?

Ik krijg dit niet voor elkaar.
Of ik moet alle pagina's printen van alle tabbladen en als ik de pag. 2 t/5 aangeef, wordt dit alleen afgedrukt van het tabblad die als eerste is geselecteerd, ook als zijn er meerdere als geselecteerd aangegeven.

Waarom niet de tabbladen die je wilt printen met de shiftknop (van-tot) of ctrlknop (selecteer) aanklikken en printen ?

Dat is dus wat ik doe. Ik selecteer alle tabbladen die ik wil printen. Oke dan print hij alle pagina's van alle tabbladen. Maar van die tabbladen die geselecteerd zijn wil ik alleen pagina 2t/m5 afdrukken en dat doet hij niet. Hij print dan alleen de pagina's 2 t/m 5 van het eerst geselecteerde tabblad en niet de rest van de geselecteerde tabbladen en dat is wat ik juist wil.

Dat is dus wat ik doe. Ik selecteer alle tabbladen die ik wil printen. Oke dan print hij alle pagina's van alle tabbladen. Maar van die tabbladen die geselecteerd zijn wil ik alleen pagina 2t/m5 afdrukken en dat doet hij niet. Hij print dan alleen de pagina's 2 t/m 5 van het eerst geselecteerde tabblad en niet de rest van de geselecteerde tabbladen en dat is wat ik juist wil.

Beste kijk eens http://excel.tips.net/Pages/T003157_Setting_Print_Ranges_for_Multiple_Worksheets.html

hier .

Beste ermee ,
Daniël

Beste vanderzaan ;)

En als je alle tabbladen apart afprint is het toch opgelost in tijd gaat het hooguit 1 à 2 minuten langer duren.

Als je ze allemaal te gelijk wilt afprinten dan zal je het afdrukbereik van tabblad 1 moeten selecteren per pagina vanaf 2 tot en met 5.
Dus selecteer 2de pagina druk CTRL toets in en tergelijkertijd selecteer je pagina 3 enz...
Ga dan naar Pagina indeling en bij afdrukberiek klik je op afdrukbereik bepalen. dit voor Excel 2007.
Bij Excel 2003 ga je naar Bestand, afdukberiek en adrukbereik bepalen.

Groetjes Danny. :thumb:

Door printinstellingen bij ons op school (beveiliging) scheelt het veel tijd.
Bedankt voor de oplossing danny147, heel simpel :) maar ja....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan