• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouduif

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
Als ik van een werkmap een printoverzicht maak, zijn de laatste 10 regels niet te zien en worden ook niet als zodanig geprint. Ik heb diverse malen het gebied geselecteerd, ook hiermede laat het overzicht het afweten. (rij 37 t/m 48)

mvrgroet DonBekijk bijlage vraag Draagbon.xlsx

Bouduif, Je moet ff opnieuw je afdrukbereik instellen. Selecteer het gebied dat op je afdruk zichtbaar moet zijn. Klik vervolgens op File > Print Area > set print area (bestand > print bereik > bepaal printbereik (?)). Vanaf dan worden de laatste regels wel meegenomen.

Groet, Leo

Ik begrijp uit de titel van je bericht, dat je het afdrukbereik al geprobeerd had en dat dat niets oploste?
Vraagje: bestaat het bestand uit meerdere werk/tabbladen?
Zo ja, breid het eerste tabblad eens qua rijen zodanig uit dat het net zo "lang", of net 1 regel langer is dan welk ander tabblad in het bestand dan ook / bepaal het afrdukbereik op het eerste tabblad over zoveel rijen dat het aantal rijen hetzelfde of één meer is dan elk volgend tabblad.
Selecteer daarna álle werk/tabbladen en stel dan nog eens opnieuw het afdrukbereik vast.

afdrukbereik2

Pasja---inderdaad heb ik nog een tweede blad wat langer is. Als ik doe wat je voorstelde en het afdrukbereik langer maak en het gebied geselecteerd heb, geeft hij het juist aan. Selecteer ik het niet en vraag printvoorbeeld, dan laat het de laaste regels alsnog weg.

mvrgroet Don

Ik heb iets soortgelijks gehad met een "kasboek" dat uit 12 tabbladen bestond (elk maand een blad)

Bij het invoegen van die 12 werkbladen in een Word bestand bleef bij een aantal pagina's een aantal regels onzichtbaar terwijl ze toch écht in het Excel bestand aanwezig waren, onlogisch dus. Ik ontdekte toen bij toeval (nou ja, toeval..... na lang zoeken en uitproberen) de oplossing: het eerste blad moet het "langste" zijn v.w.b. rijen / afdrukbereik.
Misschien een Excel bugje of een "verborgen" instelling die ik dan nog nooit heb kunnen vinden.
Dat was trouwens in Excel 2000, ik het het nog niet met 2003 en ook niet met mijn huidige versie -> 2007 uitgeprobeerd -> 1e blad korter dan de rest en kijken of het dan nog steeds niet wil.

Laatst bewerkt:
afdrukbereik3

Bedankt voor jullie snelle service, maar het blijft een probleempje. Bijgaand bestand laat dmv de dikke streep het afdrukbereik zien, de zgn stippellijn die wordt gegeven na het bepalen, selecteren van het printbereik. Wel krijg ik bij de selectie het juiste printbeeld als ik dus selectie aanklik, maar met direct printvoorbeeld laat het regels weg.

mvrgroet Don

Bekijk bijlage vraag Draagbon.xlsx

Bij mij niet, maar ik heb dan ook na het selecteren van het nieuwe bereik het bestand wel éérst opgeslagen op de hdd en het daarna opnieuw geladen / op het scherm gezet.
Vraag naar een schermvoorbeeld van bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Bij mij niet, maar ik heb dan ook na het selecteren van het nieuwe bereik het bestand wel éérst opgeslagen op de hdd en het daarna opnieuw geladen / op het scherm gezet.
Vraag naar een schermvoorbeeld van bijgevoegd bestand.

Pasja, bedankt, ik ga er mee aan de slag.
groet Don

Bouduif, Je moet ff opnieuw je afdrukbereik instellen. Selecteer het gebied dat op je afdruk zichtbaar moet zijn. Klik vervolgens op File > Print Area > set print area (bestand > print bereik > bepaal printbereik (?)). Vanaf dan worden de laatste regels wel meegenomen.

Groet, Leo

bedankt, Don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan