afdrukken achtergrond volledig blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

fariel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Momenteel ben ik bezig met het ontwerpen van een rouwkaart. Nu wil ik een achtergrond die bij het afdrukken over het volledige blad ook echt wordt afgedrukt. Zowel in publisher als in word kom ik er niet uit. Bij herhaaldelijke pogingen krijg ik telkens witte randen aan de rechter en bovenkant of een smalle rand boven en een brede rand onder en dat wil ik dus niet. Ik werk met een hp psc 2355 en word 2003/publisher 2003. Een alternatief voor mij is een witte rand (overal even breed) aan alle 4 zijden. Wie kan mij helpen met het wijzigen van de instellingen in word/publisher of de instellingen van de printer? Alvast bedankt!

Helemaal zonder witrand gaat zo te zien niet lukken; specs van de HP website:

Specificatie van afdrukmarges
Papierformaat Boven Onder
ISO A4/A5/JIS B5 1,8 mm 6,7 mm

Als eerste kun je in bijvoorbeeld word kijken naar de opmaak.
BEstand> Pagina instellingen> marges.
Staan de marges overal even groot?
Een marge van nul kun je soms wel instellen, maar niet alle printers wille exact tot aan het randje van het papier printen.

Dan kun je nog kijken naar randen en arcering.
Opmaak> randen en arcering.
Kies daar wat je hebben wilt.
Dit maakt een randje in je gekozen kleur en type, langs de bij marges ingestelde waarden.

Als je niet tot aan de rand van het papier kunt printen, is bijsnijden achteraf niet uitgesloten.
Soms wil een drukker dat wel voor je doen.
Een stapel papier in 1 keer onder zo'n groot hakmes.

Ik heb een eigen hakmes en papier snijder voor dit soort werk.

Bedankt voor de reacties. Na wat instellingen aangepast te hebben, ben ik er uit. Geen achtergrond maar een rand, die een mooi kader vormt over de pagina.
Probleem in zoverre dus opgelost.

Da's mooi. Toch met marges enzo gaan spelen?

Gecondoleerd trouwens. Een rouwkaart is meestal niet voor de lol.

statusopgelostkp2.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan