Afdrukken op printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tj63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2022
Berichten
2
Bijgaand programma drukt palletplaten af op een printer.
Er wordt een klantnaam ingegeven en het aantal pallets dat afgedrukt moet worden.
Het programma drukt de gegevens 3 keer af op één A4.

In het huidige programma wordt een printer gebruikt die aan een parallelle poort hing.

Zijn er mogelijkheden om de LPT1:poort te vervangen door af te drukken op een netwerkprinter?
En als dat niet mogelijk is, kan er door op de Print knop te drukken een afdrukvoorbeeld worden gemaakt.
Zodat er alsnog op een netwerkprinter kan worden afgedrukt.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen om het aan te passen.
 

Bijlagen

  • PalIdPrt.xls
    92,5 KB · Weergaven: 19
In het printscherm van Excel kun je de standaardprinter wijzigen/instellen.
 
Als ik nu op de Print knop in het programma druk, wordt er automatisch afgedrukt naar een LPT poort.
Er komt geen tussenscherm om een printer te kiezen, dit is zo geprogrammeerd.
De vraag is nu of dit aangepast kan worden naar een netwerkprinter of anders naar een afdrukvoorbeeld.
Ik heb hier de kennis niet van, dus als iemand die wel heeft dan hoor ik het graag.
 
Dat zal niet zomaar gaan.
Er wordt nl. geen printer aangesproken, de LPT1 poort wordt geopend en daar wordt direct naar geschreven.
Tevens wordt er gewerkt met PCL5 codes om de afdruk er op een bepaalde manier uit te laten zien.

Wat je kan doen is niet die LPT1 poort openen maar een tekst bestandje waar dat verhaal dan in geschreven worden.
Vervolgens is het dan mogelijk om dat naar de in Excel ingestelde standaard printer te sturen.
Dat moet dan wel een HP compatible printer zijn.

Ik raadt aan daar een VBA consultant voor in te huren die ook kennis heeft van PCL5.
 
Laatst bewerkt:
In windows kun je die LPT1 printer toch verwijderen ?
Met welke Excel-versie werk je ?
 
Kijk eens of hier wat bij staat. Of deze zoekopdracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan