AFdrukken van besturingselementen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

laforge2

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik gebruik Word 2010.
Ik heb een formulier gemaakt met tekstvakken, etc.
Standaard staat in het grijs in zo'n tekstvak "Klik hier als u tekst wilt invoeren"
Als je dat niet doet en je gaat afdrukken, dan wordt deze tekst afgedrukt.
Ik heb al lopen zoeken in het forum, op internet, maar kan niet vinden hoe ik dit kan voorkomen.
Voorlopig heb ik de oplossing om een spatie te zetten in het veld, maar echt een oplossing is het natuurlijk niet.
Iemand enig idee?
Ik heb getracht de dotx bestand bij te voegen maar krijg de melding "ongeldig bestand" dus even ingepakt als zip file.
Bekijk bijlage Verkeerskundige monitor formulier.zip

En toch is dat de oplossing (spatie zetten). Of met een macro de elementen opzoeken en de tekstkleur veranderen naar wit. Het alternatief is simpel: gebruik de 'oude' formuliervelden.

En toch is dat de oplossing (spatie zetten). Of met een macro de elementen opzoeken en de tekstkleur veranderen naar wit. Het alternatief is simpel: gebruik de 'oude' formuliervelden.

Uhhh... oude formuliervelden???
Waar vind ik die dan in Word 2010?

Even een algemene opmerking: complete berichten herhalen is natuurlijk geen quote, en hoeft al helemaal niet als dat bericht er ook nog eens prachtig leesbaar pal boven staat. Dus graag de quote weghalen.
En de oude formuliervelden vind je op dezelfde plek als de ActiveX objecten. Maar dan iets lager. Je hebt een knopje/menu <Oudere hulpprogramma's> en daar vind je ze.

Sorry voor de qoute.

Maar ik kan de active x niet vinden, laat staan de oude menu's.

Ik heb er even een plaatje van gemaakt. Wellicht dat dat helpt :)

Bijlagen

• Active X elementen.png
    Active X elementen.png
    23,6 KB · Weergaven: 90
Als je de oude formuliervelden al niet kunt vinden is een VBA oplossing wellicht ook te hoog gegrepen :). Maar toch: met een macro kun je nog wel wat regelen. Hier vind je de link.

Oude formuliervelden gevonden, plaatje was wel verhelderend.
Ik ga het proberen, dank alvast

helaas is er geen goede oplossing.
een spatie zetten is dan toch het handigst.
bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan