Ik heb een draaitabel gemaakt, waarbij ik voor elke debiteur in het rapportfilter een uitdraai van de pagina wil maken.
Nu heb ik wel wat lopen klooijen met macro's, die ik van internet her en der heb geplukt.
Éen macro die ik heb gevonden werkt, maar heeft bij mijn bestand een probleem.
Hij print sommige debiteuren 2-5 keer uit voordat hij overschakelt naar de volgende debiteur. Ik heb een testbestandje gemaakt, met precies evenveel kolommen en waarden in de originele draaittabel. Het aparte is dat hij bij dit bestandje wel elke debiteur één maal uitprint.
Het originele bestand heeft enkele honderden regels.
Ik gebruik de volgende macro:
Heeft iemand een idee, waarom de makro elke debiteur meerdere keren uitprint, en heeft iemand daar een oplossing voor?
Nu heb ik wel wat lopen klooijen met macro's, die ik van internet her en der heb geplukt.
Éen macro die ik heb gevonden werkt, maar heeft bij mijn bestand een probleem.
Hij print sommige debiteuren 2-5 keer uit voordat hij overschakelt naar de volgende debiteur. Ik heb een testbestandje gemaakt, met precies evenveel kolommen en waarden in de originele draaittabel. Het aparte is dat hij bij dit bestandje wel elke debiteur één maal uitprint.
Het originele bestand heeft enkele honderden regels.
Ik gebruik de volgende macro:
Code:
Sub PrintAll()
'prints a chart for each item in the page field
On Error Resume Next
Dim pt As PivotTable
Dim pf As PivotField
Dim pi As PivotItem
Set pt = ActiveSheet.PivotTables.Item(1)
For Each pf In pt.PageFields
For Each pi In pf.PivotItems
pt.PivotFields(pf.Name).CurrentPage = pi.Name
' ActiveSheet.PrintOut 'use this for printing
ActiveSheet.PrintPreview 'use this for testing
Next
Next pf
End Sub
Heeft iemand een idee, waarom de makro elke debiteur meerdere keren uitprint, en heeft iemand daar een oplossing voor?