• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukken verborgen werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hoi, hallo,

Ik wil met behulp van onderstaande code een afdruk maken van een werkblad dat verborgen is.

Mijn code :

Code:
Sub uitleen()
'    Application.Goto Reference:="R1C1"
    Range("d1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = InputBox("Geef codenummer van het boek in ", "Afdruk uitleenformulier.")

Sheets("afdruk").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Sheets("lijst - liste").Select
End Sub

Mijn vraag :

Afdrukken geeft een fout : ' Methode Select van klasse Worksheet is mislukt '. Lijkt me logisch dat je niet kan afdrukken wat verborgen staat. Hoe kan ik dit omzeilen ?

Code:
Sub uitleen()
    Range("d1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = InputBox("Geef codenummer van het boek in ", "Afdruk uitleenformulier.")

[B]Sheets("afdruk").Visible=True   [/B] 
Sheets("afdruk").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
[B]Sheets("afdruk").Visible=False[/B]
    Sheets("lijst - liste").Select
End Sub

Wanneer ik de makro aanklik op mijn beveiligde sheet, dan krijg ik een foutmelding. Zonder beveiliging werkt alles. Is dit logisch en hoe kan ik ( alweer ) omzeilen ?

dbv

Is CEL d1 ook beveiligd op je beveiligde blad? Mogelijk zit daar de oorzaak. (Klik met de rechtermuisknop op cel D1 en haal op het laatste tabblad het vinkje voor 'Beveiligd' weg.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan