• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb in een blad in excell een lijst gemaakt met gegevens, in een ander blad heb ik een layout waar deze gegevens in moeten. Is het mogelijk dat alle gegevens rij per rij in deze lijst worden afgedrukt?

Je kan de cellen toch koppelen of is dat de bedoeling niet?

Als je naar je layout blad gaat en daar in de cell gaat staan kan je op = drukken en dan naar je lijst blad gaan en de cell aanwijzen waaraan hij gekoppeld moet worden. Als de rijen gewoon doorlopen kan je in je layout blad daarna gewoon de kolommen doortrekken naar de rest van je layout blad.

Ik heb alle cellen gekoppelt via = maar hoe moet het dan verder?

Bijlagen

Ik kan uit deze sheet niet zo goed zien wat de bedoeling precies is. Kan je dit iets verduidelijken?

Het is de bedoeling dat het blad Inpot Programma wordt ingevuld en daarna al de gegevens rij per rij afprint met de layout van het blad Identificatiefiche.

Als ik het goed begrijpt is het de bedoeling dat gegevens worden ingevoerd in "Identificatiefiche" en in "Inpotprogramma" worden neergezet?

Dus je wil nu uit je gegevens blad rij voor rij een nieuwe gevulde layout blad hebben?

Nee, andersom.
Invullen en Inpotprogramma en uitvoer via Identificatiefiche.

Wil je in 1x alle rijen uitprinten of af en toe 1 rij? Want dan is er wel een macro voor te maken. Als je alles wil printen gaat dat iets moeilijker. Dan denk ik dat access hier meer geschikt voor is. Daar kan je heel mooi formulieren maken.

Trustno1 zei:
Wil je in 1x alle rijen uitprinten of af en toe 1 rij? Want dan is er wel een macro voor te maken. Als je alles wil printen gaat dat iets moeilijker. Dan denk ik dat access hier meer geschikt voor is. Daar kan je heel mooi formulieren maken.

Als er tekst staat in kolom C zou deze rij geprint moeten worden.

In een macro kan je dan aangeven als in cell C3 van blad "Identificatiefiche" een volgnummer staat hij desbetreffende rij uit "Inpot Programma" overneemt in de layout blad.

Trustno1 zei:
In een macro kan je dan aangeven als in cell C3 van blad "Identificatiefiche" een volgnummer staat hij desbetreffende rij uit "Inpot Programma" overneemt in de layout blad.

En hoe doe je dat?

Een macro is een programma code die je in visual basic moet schrijven. Als je dit nog nooit hebt gedaan wordt het wel moeilijk. Maar ik denk dat access meer geschikt is voor wat jij wil dan excel.

Is rij c in inpot programma wel een volgnummer?

Laatst bewerkt:
Als je aangeeft wat hij verder nog moet doen dan wil ik wel even wat voor je schrijven hoor.

Heb een ingevuld bestand bijgevoegd. Het is dus de bedoeling dat hij al de rijen waarvan er tekst staan in kolom C worden afgeprint met de layout van Identificatiefiche.
Dus rij 6 en 7 + rij 11 tot rij 14. Deze rijen kunnen verschillend zijn.

Alvast bedankt.:thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan