• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdruksamenvoegen ontkoppelen zonder vraag over .dot file.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Ik maak gebruik van de Afdruksamenvoeg optie in Word.
Het word document (een sjbloon brief dus een .dot) wordt gevuld met data uit een csv bestand.

Als je het Word bestand laten weer opend en het csv bestand is gewijzigd laat Word je dit weten en vraagt of de gegevens ververst moeten worden of niet.
Nu is dat nooit de bedoeling dus heb ik een macro gemaakt die de koppelingen verbreekt voor het opslaan;

Code:
Sub Workbook_BeforeSave()
    ' Voor het opslaan alle koppelingen verwijderen zodat bij het heropenen van het
    ' Word bestand de brief niet ververst wordt met de data uit een recentere versie van
    ' het gebruikte CSV bestand.
    Selection.WholeStory ' Alles selecteren 
    Selection.Fields.Unlink ' Unlink
    Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=1 ' Terug naar eerste regel (cq unselect)
    ' MsgBox "Linkjes verwijderd"
End Sub

Dat werkt goed, alleen nu krijg je bij het opslaan de vraag of de .dot file ook aangepast moet worden. Deze vraag wil niet krijgen, het is niet de bedoeling dat Word m'n dot bestand aanpast, kan ik deze vragen automatisch laten beantwoorden door een aanvulling op m'n macro o.i.d.

Bijlagen

• screenhunter1.jpg
    screenhunter1.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Vermijd select en activate in VBA-code.

Code:
Sub Workbook_BeforeSave()
  With Activedocument
    .content.fields.unlink
    .attachedtemplate.Saved = True
  End With
End Sub

Bedankt. Ik ga het even proberen.

Ik kwam dit ook nog tegen; http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-890144.php.

{edit}

Helaas ik blijf de melding krijgen (zie bijlage eerste bericht).

{edit 2}

.. True maar even veranderd in False, leek me eigenlijk logischer gezien m'n vraag en nu lijkt het goed te gaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan