Afdruktaken in de wachtrij

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Beste topicmensen,

Ik ondervind meermaals problemen om een A4 blad af te drukken met mijn printer HP Deskjet 2050 Print Scan Copy.
Zie bijlagen. Pas als ik de probleem oplosser gebruik en dan ook niet altijd wordt dit opgelost. De printer staat aangeduid als standaard printer .Hoe komt het dat de afdruktaken in de wachtrij niet allemaal kunnen worden geannuleerd, er blijft altijd een afdruktaak staan die je niet handmatig kunt verwijderen. Alleen de probleem oplosser kan dit. Weet u soms hoe het komt dat ik niet alle afdruktaken handmatig kan annuleren?
grtz,
gilberto :(

Bijlagen

• afdruktaak in de wachtrij.jpg
    afdruktaak in de wachtrij.jpg
    237,6 KB · Weergaven: 59
  • afdruktaak blijft staan in de wachtrij.jpg
    afdruktaak blijft staan in de wachtrij.jpg
    241,2 KB · Weergaven: 62
  • Afdruktaak  wordt niet verwijderd.jpg
    Afdruktaak wordt niet verwijderd.jpg
    217,2 KB · Weergaven: 62
Voer in een command prompt als Administrator de volgende opdracht uit:
net stop spooler

Open de Verkenner en ga naar de volgende map:
C:\Windows\System32\Spool\Printers

Verwijder de bestanden die daar staan.

Start nu de printer weer middels deze opdracht als Administrator in een command prompt:
net start spooler

Laatst bewerkt:
Vriendelijk dank voor uw goed bedoeld antwoord. Ik heb alle tijdelijke bestanden verwijderd uit de map Printers zoals u had aangeraden. Maar als ik opnieuw een tekst wilde afdrukken lukte het de eerste maal wil, maar de tweede maal als ik een andere tekst wilde afdrukken lukte het niet meer. Zoals u kunt zien in de bijlagen blijft er steeds een printtaak staan dat niet handmatig dus "annuleren" kan worden verwijderd. Waarom blijft de afdruktaak staan in de wachtrij als je een tekst afdrukt? En zoals voorheen als ik bij "Apparaten en Printers" op Problemen oplossen" klik is de afdruktaak wel verwijderd.Raar.
Wat nu?
grtz,
gilberto :confused:

Bijlagen

• afdruktaak wordt verhinderd.jpg
    afdruktaak wordt verhinderd.jpg
    237,4 KB · Weergaven: 55
  • afdruktaak wordt niet verwijderd.jpg
    afdruktaak wordt niet verwijderd.jpg
    231,9 KB · Weergaven: 86
Ik zie in het eerste topic, dat de derde image verklapt dat de printer offline gebruikt wordt. Als dit niet de bedoeling is zul je de printer in het menu online moeten zetten en de taak opnieuw starten.
Ook valt mij op dat de verzenddatum van de taak ergens ik oktober 2019 ligt. De datum (en tijd) van de PC staan blijkbaar niet correct.
Hopelijk brengt dit de oplossing. Succes.

Laatst bewerkt:
Thanks. Je hebt blijkbaar gekeken op de eerste afbeeldingen die ik heb gepost waar de datum in oktober 2019 is weergegeven. Maar na het ledigen van de map Printers met de tijdelijke bestanden heb ik opnieuw een tekst afgedrukt? Ik heb dan ook een bijlage met afbeelding toegevoegd en daarop staat wel de juiste datum 30 december 2019. Dus deze vaststelling is niet van toepassing. Bedoel je met online dat mijn printer draadloos werkt? Neen, mijn printer is aangesloten met een usb kabel op de laptop.
Vermits de probleem oplosser de fout steeds weer in orde brengt, is het niet zo dringend om de juiste oorzaak van dit probleem te vinden.
Prettige feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar.
grtz,
gilberto :thumb:

Offline betekent in dit geval dat de printer niet "gezien" wordt door Windows.
Meestal is de oorzaak te vinden in de instellingen van de printer, meestal de tijd waarna de printer in "standby" of "slaapmodus" gaat als hij enige tijd niet gebruikt wordt.
Controleer dat dus.

Thanks.
Zie bijlagen. Misschien ziet u wat er niet goed is aangevinkt of verkeerd staat vermeld op deze weergave vensters van de printer.
grtz,

gilbert :o

Bijlagen

• printer 3.jpg
    printer 3.jpg
    309,8 KB · Weergaven: 50
  • printer 4.jpg
    printer 4.jpg
    320 KB · Weergaven: 49
  • printer 5.jpg
    printer 5.jpg
    304,6 KB · Weergaven: 50
  • printer 6.jpg
    printer 6.jpg
    311,7 KB · Weergaven: 42
  • printer 7.jpg
    printer 7.jpg
    281,9 KB · Weergaven: 48
  • printer 8.jpg
    printer 8.jpg
    258,4 KB · Weergaven: 47
  • printer 9.jpg
    printer 9.jpg
    324,8 KB · Weergaven: 52
  • printer 10.jpg
    printer 10.jpg
    244,5 KB · Weergaven: 51
Je zoekt op de verkeerde plek.
Kijk bij de energiebeheer-instellingen van Windows.
Ga naar Apparaatbeheer, Universal Serial Bus controllers. Bij elke USB-hoofdhub dubbelklikken en in het tabblad energiebeheer het vinkje weghalen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Dan moet je ook nog de instellingen van de printer zelf nakijken in het printer beheerprogramma wat geïnstalleerd is.
Dus niet de Windows-instellingen wat je nu laat zien maar van de printer.
Vaak zijn deze ook via een web-interface bereikbaar, dus een webpagina waarop je via de browser direct de printer-instellingen kunt aanpassen.
Hoe je die opent staat in de handleiding van de printer, dus lezen die handleiding.

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen uw raadgevingen uitgevoerd. Zie bijlagen.
De vinkjes zijn verwijderd bij off line en onderbreken onder de tab Printer .
De eerste maal als ik een kleine tekst afdrukte werkte de printer correct en stond er geen afdruktaak in de wachtrij.
Na de tweede maal dat ik de tekst afdrukte stond er een afdruktaak in de wachtrij.
De derde poging om de tekst af te drukken lukte niet meer en stond er weer een afdruktaak meer in de wachtrij.
Als ik de afdruktaken in de wachtrij selecteer en dan op "annuleren" klik onder de tab "Document" blijft er altijd één afdruktaak staan die je niet kunt annuleren of verwijderen. De overige opdrachten zoals "Opnieuw starten" "Doorgaan" "Onderbreken" werken niet.
En dus blijft er maar één oplossing en dat is de "Probleem oplosser".
Die doet zijn werk goed en verwijderd de koppige afdruktaak zodat de printer opnieuw de tekst kan afdrukken.
Ik heb dus in de handleiding gekeken van mijn printer HP DESKJET 2050 All-in-one en kan niet bedenken wat de oorzaak is dat de printer zo raar doet.

grtz,
gilbert :(

Bijlagen

• printer beheer.odt 2.odt
    printer beheer.odt 2.odt
    12,1 KB · Weergaven: 19
  • PRINTER TEKST MET GEBEURTENISSEN 2 JAN 2020.odt
    PRINTER TEKST MET GEBEURTENISSEN 2 JAN 2020.odt
    2,7 KB · Weergaven: 22
  • printer 11.jpg
    printer 11.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 55
  • printer 12.png
    printer 12.png
    439,2 KB · Weergaven: 45
  • PRINTER 13.jpg
    PRINTER 13.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 49
  • PRINTER 14.jpg
    PRINTER 14.jpg
    114,6 KB · Weergaven: 46
  • printer 15.jpg
    printer 15.jpg
    126,8 KB · Weergaven: 44
  • PRINTER 16.jpg
    PRINTER 16.jpg
    170,1 KB · Weergaven: 45
  • printer 17.jpg
    printer 17.jpg
    125,6 KB · Weergaven: 41
  • printer 18.jpg
    printer 18.jpg
    163 KB · Weergaven: 48
Vervolg van de bijlagen.
grtz,
gilbert :confused:

Bijlagen

• printer 19.jpg
    printer 19.jpg
    133,9 KB · Weergaven: 47
  • printer 20.jpg
    printer 20.jpg
    163,1 KB · Weergaven: 54
  • printer 21.jpg
    printer 21.jpg
    175,9 KB · Weergaven: 47
  • printer 22.jpg
    printer 22.jpg
    172,6 KB · Weergaven: 44
  • printer 23.jpg
    printer 23.jpg
    172,5 KB · Weergaven: 49
Het blijkt dat deze printer niet over een web-interface beschikt, die wordt nergens in de handleiding genoemd.
Beetje vreemd wel, want de printer beschikt wel over een netwerk-aansluiting.
In zo'n geval ga ik er van uit dat, als je het IP-adres van de printer in je browser invult, je een web-pagina van de printer moet kunnen zien waarin je de nodige instellingen kunt aanpassen.

Echter, HP heeft ook een tool, nl de HP Print and Scan Doctor voor Windows die meegeïnstalleerd wordt als je de complete software installeert.
Heb je die al geprobeerd..?

Thanks.
Ik heb de tool HP Print en Scan doctor gedownload en opgeslagen in de map Downloads.

Los problemen op waarbij de printer als offline wordt weergegeven met de HP Print and Scan Doctor
Kunt u me zeggen wat hier precies mee wordt bedoeld? "Als offline wordt weergegeven" is dit wanneer het vinkje bij Offline staat of is dat wanneer het vinkje NIET bij Offline wordt aangeduid?
grtz,

Geen idee, dat moet je zelf uitvogelen...
Ik heb en WIL geen HP maar als de Windows de printer als oflline detecteert gaan de taken in de wachtrij, zoveel is duidelijk dus ik zou die tool gewoon uitvoeren.

Zoals je me aanraadt heb ik de tool van HP Print and Scan Doctor uit gevoerd. Zie bijlage voor het resultaat.
Er is een conflict met het stuurprogramma.Zie ook de overige bijlagen. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb de driver DJ 2050_J510 Basicx64_1313.exe gedownload. Mag ik die opnieuw installeren of moet ik eerst het huidige stuurprogramma van mijn printer verwijderen?
grtz,

Bijlagen

• PRINTER 36.jpg
    PRINTER 36.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 55
  • PRINTER 35.jpg
    PRINTER 35.jpg
    153,3 KB · Weergaven: 48
  • PRINTER 34.jpg
    PRINTER 34.jpg
    153,3 KB · Weergaven: 49
  • printer 33.jpg
    printer 33.jpg
    261,2 KB · Weergaven: 47
  • printer 32.jpg
    printer 32.jpg
    293,7 KB · Weergaven: 57
  • printer 31.jpg
    printer 31.jpg
    324,8 KB · Weergaven: 48
  • printer 30.jpg
    printer 30.jpg
    326,9 KB · Weergaven: 47
  • printer 29.jpg
    printer 29.jpg
    290,5 KB · Weergaven: 47
  • printer 28.jpg
    printer 28.jpg
    324,8 KB · Weergaven: 47
  • printer 27.jpg
    printer 27.jpg
    323,1 KB · Weergaven: 47
Nog enkele bijlagen die misschien meer verduidelijken.
grtz,
gilberto

Bijlagen

• printer 25.jpg
    printer 25.jpg
    274,1 KB · Weergaven: 45
  • Printer 24.jpg
    Printer 24.jpg
    289,5 KB · Weergaven: 45
  • printer 23.jpg
    printer 23.jpg
    172,5 KB · Weergaven: 45
  • printer 22.jpg
    printer 22.jpg
    172,6 KB · Weergaven: 51
Zie de afbeelding 35 jpeg van de tool HP Print and Scan Doctor met de vermelding da het stuurprogramma een conflict veroorzaakt.
grtz,

Ik heb in "Apparaat beheer" bij printers geklikt op Stuurprogramma bijwerken. Zie bijlage. De recenste driver is al geïnstalleerd.
Wat nu?
grtz,
gilberto :(

Bijlagen

• printer stuurprogramma.jpg
    printer stuurprogramma.jpg
    203 KB · Weergaven: 51
Nog een aanvulling met afbeeldingen over twee verschillende stuurprogramma's: de driver hpvpl09.inf voor de HP Deskjet 2050 J 510 series en het stuurprogramma PrintQueue.inf voor HP Deskjet 2050 J510 series Class Driver.
Is dit normaal?
Of veroorzaken deze twee printer drivers een stuurprogramma conflict? Bij de HP Deskjet 2050 J510
series staat ernaast Printers en bij de HP Deskjet 2050 J510 series Class Driver staat ernaast Afdrukwachtrijen
grtz,

De normale werkwijze in zo'n geval is dat je alle HP printer-software van je pc verwijdert en daarna de pc opnieuw opstart.

Daarna download en installeer je de volledige software van deze pagina.
De volgorde is belangrijk !
Dus : printer afkoppelen en dan de installatie van de software starten.
De printer pas aansluiten als de software daarom vraagt, niet eerder.

Daarna zou het probleem opgelost moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan