Afdrukvoorbeeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik werk met word 2003 en ken de functie afdrukvoorbeeld.
Echter wil ik een afdrukvoorbeeld zien met de instellingen die ik ingesteld heb bij
bestand-afdrukken, waarbij het afdrukvoorbeeld daadwerkelijk laat zien hoe de afdruk
eruit ziet op papier.
(uitleg ; ik ben bezig met een boekje dat inmiddels bijna 400 bladzijdes bevat, en waarvan
ik af en toe gedeeltes dubbelzijdig wil uitprinten. Nu blijkt dat dit met de paginavolgorde
af en toe niet klopt, dus om papier te besparen wil ik op het scherm zien hoe mijn afdruk
gaat worden, zodat ik e.e.a. kan aanpassen voordat ik op papier print ).
Wie weet of dit mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar krijg ?
Ik werk met een HP Officejet 6500A Plus.

druk alles af als pdf, dan zie je dadelijk de reële afdrukresultaten.

Zelf vind ik Word2003 niet fijn om zulke grote bestanden mee te maken/bewerken. De Baas verplicht ons met 2003 (en binnenkort met 2010!) te werken maar manuals, handboeken, blijft behelpen. Want het blijkt idd dat de layout vaak anders is dan de afdruk. Maar als je zoals door de jean al wordt gezegd, je bestand opslaat als pdf dan kun je zonder papier te verspillen het eindresultaat bekijken.
Privé werk ik toch vooral met Writer omdat die a) wel goed kan omgaan met grote bestanden, b) daar ook een goede pdf van kan maken en c) ik alles kan doen wat ik nodig heb met dit programma. En niet te vergeten de kosten. Maar zelfs dan! :)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels Bullzip PDF Printer geinstalleerd en krijg daarmee bijna het resultaat wat ik wil zien. "Bijna" omdat ik geen mogelijkheid zie om dubbelzijdig af te drukken ? Wel handmatig, maar dat wordt me te veel werk....Is hier nog een oplossing voor ?

Een bestand kun je afdrukken door het naar een printer te sturen, of naar een bestand: "Print to file".
Als je van je word document een pdf bestand maakt kun je dat bestand opslaan en bekijken met een pdf reader. Maar je kunt dat bestand ook printen.
Of de hardcopy, de afdruk, enkelzijdig of dubbelzijdig afgedrukt wordt ligt aan de printerdriver en de mogelijkheden van je printer. Dat bepaal je niet in een *.doc of *.pdf bestand.

Solaris, je hebt gelijk ! Eigenlijk stom van me dat ik dat niet in de gaten had. Maar ik heb nu bereikt wat ik wilde, dus allemaal bedankt voor het meedenken en oplossen.

Geen dank! ;) Soms zie je het voor de hand liggende heel even niet, tot het muntje valt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan