Afdrukweergave juist, in bestand rare tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen20

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Berichten
6
Dag allemaal,

ik heb een word-bestand. Dat is ooit aangemaakt in een 97 versie waarin autotekst fragmenten gebruikt worden. (geachte heer/mevrouw, aantal pagina's vult het bestand zelf in bij afdrukken, plaatje enz.)

Nu heb ik dat bestand geopend in word2010 (via binder maar geopend in word heb ik hetzelfde probleem). In eerste instantie geen probleem, maar sinds ik een afdrukvoorbeeld gemaakt heb van het bestand is de tekst veranderd in bijvoorbeeld {autotekstlist} in mijn scherm (stomme is trouwens toen ik net ctrl=-c/ctrl-v deed werd het hier weer geachte heer...)
En is het plaatje verdwenen.

Als ik dan weer naar afdrukvoorbeeld ga (of print) wijzigt het document weer naar een ingevulde versie. Maar ik wil eigenlijk standaard de ingevulde versie zien.

Wat gaat er mis?
 
Ik denk dat je de weergave-manier moet wijzigen. Er zijn meerdere weergaves (in Word2003 en Word2007 kunnen die linksonder op de status balk worden aangeklikt).

Probeer daar eens wat mee.

Succes,

Tijs.
 
Alleen als ik het beeld op lezen in volledig scherm zet krijg ik de juiste weergave. Maar dan kan ik niet meer typen.
 
Ok, ik heb dan geen tips meer. Hopelijk komen anderen nog met een bruikbaar advies.

Tijs.
 
Alt-F9

Open het document eens in WORD en drukken dan op de combinatie ALT-F9.

Denk dat je veldcodes weergeven aanstaat.
 
Dat lost inderdaad al een deel van het probleem op. Alleen het plaatje blijft weg nu. Alleen bij afdrukvoorbeeld komt dat weer tevoorschijn. Nog meer goede ideeën toevallig?? :thumb:
 
Dat lost inderdaad al een deel van het probleem op. Alleen het plaatje blijft weg nu. Alleen bij afdrukvoorbeeld komt dat weer tevoorschijn. Nog meer goede ideeën toevallig?? :thumb:


Ik snap dat niet.

Kan je het bestand hier bij je volgende post als bijlage erbij doen. Dan kan ik misschien zien wat het probleem is.
 
hierbij het word bestand, en het screenshot van beeld "afdrukweergave" en beeld "lezen in volledig scherm"
Dit heb ik ook alleen bij mijn pc, niet bij een andere (ook niet in een andere office 2010 versie)

Het is begonnen op het moment dat ik dus het afdrukvoorbeeld wou bekijken, daarna is het niet meer goedgekomen. En om nou office helemaal opnieuw te installeren om het weer normaal te krijgen is ook zo wat...
 

Bijlagen

  • test word.docx
    24,7 KB · Weergaven: 95
  • test1.jpg
    test1.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 90
  • test2.jpg
    test2.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 88
Geen probleem

Hallo Marleen,

Ik heb met het document geen problemen, ik zie alles. heb het document opnieuw opgeslagen. Probeer dat eens. Anders zit er misschien niets anders op dan office te herstellen of op nieuw installeren.
 
Fijn dat je gekeken hebt.

Het door jou opgeslagen bestand gaat ook mis.

Het is ook zo dat als ik een bestand open wijzig en opsla (dus met verkeerde weergave) en ik open het op een andere computer ik dan weer het document in juiste weergave te zien krijg, dus het bestand is het probleem inderdaad niet.

Dan zal ik office maar opnieuw moeten installeren en nooooooooooit meer op afdrukvoorbeeld klikken... :confused:

dankjewel voor de hulp in ieder geval.
 
Ik weet het!

Ik heb het uiteindelijk toch nog gevonden, misschien krijgt nog iemand straks hetzelfde probleem.

Bij instellingen-geavanceerd moet bij het kopje documentinhoud weergeven een vinkje staan bij 'tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven'...

Dat was bij mij op 1 of andere manier automatisch uitgegaan bij het maken van een afdrukvoorbeeld.

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan