• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afgerond aantal minuten optellen bij een getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Via mijn facturen heb ik een excel bestand gemaakt met alle gebelde minuten en alle verstuurde berichten.

Ik heb het aantal minuten al afgerond en opgeteld, dat is allemaal goed gegaan, maar ik wil deze nu opgeteld hebben bij het aantal berichten.
dus ik wil tijd bij een getal optellen, dat gaat dus niet zo makkelijk nu.

Ik kan er alleen niet uitkomen hoe ik dat goed kan doen.

ik heb nu het aantal minuten in het formaat [mm].

Berichten en minuten???? Da's toch hetzelfde als appels en peren proberen op te tellen? Lijkt mij niet mogelijk!

Groet, Leo

Tijd bij een getal optellen Leo.

Ik wil eerst een Excel bestandje zien eer ik een gooi doe.

En ik ben niet eens blond. :o
Had ik dat maar, dan had ik waarschijnlijk meer als nu.

En ik ben niet eens blond. :o
Had ik dat maar, dan had ik waarschijnlijk meer als nu.
Ja Harry , in België zijn de blondjes ...... dus vermoed ik dat ze minder hebben .

Als 1 maar gelijk is aan 24 zou ik zeggen .

Aan de buitenkant is het nog gitzwart, maar in het midden he... daar is de scheiding zo groot. :shocked:
Maar ik laat het weer groeien, ik heb nu ruimte genoeg. :d:d:d

Als je afspraken maakt over de verhouding tijd en berichten kun je het gewoon optellen.

vb
1 bericht komt overeen met 1 minuut
Wordt er dan 12 minuten gebeld en 7 berichten verstuurd zijn dan 12 + 7 = 19 eenheden.
1 eenheid kost € 0,12
19 * €0,12 = €2,28
Je moet dus wel duidelijk stellen in welke verhouding ze tot elkaar staan en een andere eenheid nemen.

Da's toch hetzelfde als appels en peren proberen op te tellen?

12 appels + 7 peren = 19 stuks fruit.

Laatst bewerkt:
Als je afspraken maakt over de verhouding tijd en berichten kun je het gewoon optellen.
Willem , dat is het hem juist . Provider X zal voor een bericht € 0,12 rekenen , voor 1 minuut bellen € 0,48 , dan heb je 4 berichten in verhouding tot 1 minuut bellen .Kan ook zijn dat de provider een bepaalde vergoeding per tot stand gekomen gesprek aanrekend , ook dat gaan we moeten weten ! en dan begint het .
Als we van TS deze gegevens krijgen zal het een fluitje van een cent zijn om dit op 1 a 2 a 3 op te lossen , tenzij we het verkeerd zien ( als dom of kaal blondje ) .

Code:
=B2+C2/1440
met celformaat [m]

of
Code:
=C2+(B2*1440)
met een celformaat van 'getal'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan