• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afgeronde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Geachte helpers,

Ik heb nog een klein vraagje (hopelijk ook klein antwoord) betreft een waarde vanuit excel naar word bestand schrijven.

Ik laat momenteel de waarde uit excel pakken dmv de volgende code:

Code:
subtot = ((Sheets("Staart").Range("D20")))

Het enige probleem van deze code is dat in het bestand van excel de waarde wordt afrond op 2 decimalen, maar als ik de waarde laat wegschrijven naar Word dat er 4 decimalen achter de komma komen te staan...
Ik zou uiteraard graag willen dat dit er maar 2 decimalen achter de komma worden.

Hopelijk is er een beste helper die mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt voor de reacties,

Mvg,

gast0219

Wat zijn de cel eigenschappen van D20? Welke waarde staat er bijvoorbeeld in? Wat is het datatype van de variabele subtot? Waarom al die overbodige haken in je code? Kortom, plaats eens een voorbeeld document.

Code:
msgbox format(sheets(1).cells(20,4),"0.00")

of

Code:
msgbox formatcurrency(sheets(1).cells(20,4),2)

Beste edmoor,

Bedankt voor uw reactie, snb heeft alweer de oplossing geboden.

Beste snb,

Uiteraard weer bedankt voor uw reactie, dit werkt weer zoals ik graag wilde. Stom dat ik hier niet zelf aan denk, deze soort oplossing is me al eerder geboden.

Mja hartelijk bedankt weer voor de reacties, probleem is weer opgelost

Was het dus eenvoudiger dan ik dacht. Er kan meer meespelen bij dat soort dingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan