Afgeschermd deel van server toegankelijk voor bepaalde mensen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Is het d.m.v. Filezilla mogelijk om een bepaald aantal mensen toegang te geven tot een bepaald deel van een server d.m.v. een gebruikersnaam/wachtwoord zodat men files kan uploaden en/of downloaden?

Deze vraag komt vanuit een voetbal vereniging en men wil bepaalde bestanden centraal opslaan en alleen toegankelijk maken voor bepaalde mensen en ik dacht hierbij aan Filezilla.

Mocht dit niet mogelijk zijn met Filezilla is er dan misschien een ander programma / manier hiervoor?

Laatst bewerkt:
Hallo Bruce The Boss

FTP staat voor File Transfer Protocol, en is de methode die webmasters wereldwijd verkiezen om bestanden te uploaden en te downloaden van locale computers naar web servers.
Indien jou account meerdere FTP toegangen bevat kan je anderen toegang geven tot jou account. Dit stelt je in de mogelijkheid om met meerdere personen aan een of meerdere sites te werken binnen je account. Ieder met zijn eigen login naam en paswoord. ;)

Is idd mogelijk,moet je wel FileZilla Server installeren+configureren en de permissies goed instellen per toegevoegde gebruiker.
Jij bepaald hoe diep sommige gebruikers in de gedeelde directories kunnen met FileZilla client....

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is denk ik inderdaad hetgeen ik nodig heb maar werkt dit programma ook als het niet mijn eigen server betreft maar een externe server waar we onze website op hebben geplaatst (externe hoster)?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke host heb je, kijk bij de help van die host eens even. Er staat ongetwijfeld iets van Plesk of zo. Hoe je om moet gaan met beveiligen van mappen e.d.

Hieronder slechts een voorbeeld van een andere host. Deze is vergelijkbaar denk ik zo. Maar vaak werken ze net iets anders. Lees eerst deze is door dan krijg je een algemene indruk van hoe zoiets werkt. Hoop dat je hiermee voor uit kunt komen. Anders iemand erbij halen die er ook mee om kan gaan. Voornamelijk blz 6 en blz 9 schrijft men hierover. De rest is ook wel interessant. succes. ;)

http://www.hosting2go.nl/downloads/startersmanual.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan