Afgesloten van casema door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

annelies1169

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Hoi,

Mijn vriendin is vandaag voor de 2e keer in korte tijd (eerste keer 3 mei 2007) afgesloten van internet door Casema. Dit omdat ze volgens Casema grote hoeveelheden e-mail zou verzenden.

Na de eerste keer heb ik heel haar pc leeggehaald en haar vaste schijf 2x geformateerd, daarna windows xp erweer op gezet. Backups heb ik niet gemaakt en dus ook niet terug gezet.

Ze internet alleen op de pc en msn vaak.

Zelf weet ze niet hoe dit kan. Ze heeft windows XP, Norton en Zonealarm op haar pc geïnstalleerd.

Ik kan geen virsussen op haar pc ontdekken, alleen Norton heeft gisteren wel een virus in Quarentaine gezet Hacktool.Roolkit, maar met scannen vindt hij nu niets.

Hoe kan ik voor komen dat het de voolgende keer weer gebeurd.

Klinkt niet best..

Normaal zou een online virusscan nu het beste zijn, maar dat gaat niet lukken.
Daarom dit:

Start op in de Veilige modus en start Norton.
Voer dan in Norton een volledige systeemscan uit ( waarbij dus alles gescand wordt ).
Laat na afloopt eventuele gevonden virussen verwijderen of in de Quarantine zetten.

Hierna kan je de pc weer normaal opstarten.
Download dan vanaf de andere pc het programma AVG Anti-Spyware en dit updatebestand. Kopier de 2 bestanden naar die pc via een USB-stick of CD-Rom.
Dan installeer je AVG Anti-Spyware en na de installatie sluit je AVG Anti-Spyware af en daarna dubbelklik je op dat andere bestand, namelijk avgas-signatures-full-current.exe Nu heeft AVG Anti-Spyware de laatste updates handmatig binnen gekregen.

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

Veel succes!:thumb:

Ik was eigenlijk vanplan om de pc weer helemaal te formateren. Maar mijn vraag is Hoe voorkom ik dit. 3 mei heb ik ook al de pc helemaal opnieuw geformateerd en nu al heeft ze het zelfde probleem.

Ik was eigenlijk vanplan om de pc weer helemaal te formateren. Maar mijn vraag is Hoe voorkom ik dit. 3 mei heb ik ook al de pc helemaal opnieuw geformateerd en nu al heeft ze het zelfde probleem.
Door bovenstaande oplossingen te volgen. ;)

Dit heb ik gedaan maar toch zit mijn vriendin nog geen 2 weken later weer met het zelfde virus/probleem. Ze is weer afgesloten, omdat via haar pc te veel e-mail wordt verstuurd volgens Casema. Beide keren vond ik alleen hacktool.roolkit bij Norton in quarantaine. Toen ik scande met Norton gaf hij aan geen Virus.

Lees even wat je kan doen in post 2 en post 3.

Ze is nu weer aan gesloten ik heb een andere firewall geinstalleerd Sygate Personal Firewall. Deze komt steeds (2 á 3 maal per 5 minuten) met de melding dat hij iets heeft geblocked. Als ik in de log file kijk dan staat daar steeds haar eigen ip-nummer bij. Hoe kan dit? :confused: :confused:

Ik heb nu ook een beheerders account en gebruikers account gemaakt en heb de smtp server verwijderd. Nu kan ze wel mails ontvangen maar niet versturen, dit doet ze via de website van casema. Ook heb ik firewall en virus scan van AVG geinstalleerd en adware + google updater met symantec scan voor een 2e scan die ze regelmatig handmatig uitvoerd. Ik hoop dat dit voldoende is.

met AGV rootkit tool heb ik uiteindelijk alle virussen kunnen verwijderen. Ze krijgt geen virus meldingen meer.
Ik heb haar pc ook met diverse onlinescanners (symantic, mc afee, HouseCall en Panda Software) gecontroleerd en ook die gaven geen melding. Dus ik hoop dat nu haar pc echt weer clean is en ook blijft.

Of heeft iemand nog een sugestie? :confused: :confused:

Ik zou nog even voor de laatste restjes dit doen:

1 ) Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

2 ) Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

3 ) Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
http://www.nucia.nl/forum/register.php

4 ) Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij en de link van dit topic.

Succes!:thumb:

Maar verder mooi dat het al beter gaat.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan