• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afhankelijk van keuzes in bronbestand deze onder elkaar laten plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grandesourier

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2019
Goedemorgen,

zie de bijgevoegde sheet.
ik heb verschillende namen onder elkaar staan met daarnaast 2 keuze mogelijkheden.
afhankelijk van die keuze of geen keuze komen de namen gescheiden van elkaar in een andere kolom netjes onder elkaar te staan.
Hoe doe je dat?

alvast bedankt!!

Groet Henno

Bijlagen

Henno,

zoals in deze bijlage?

Bijlagen

je berekening

hallo Haije,

enorm bedankt voor je moeite maar het is niet de formule die ik bedoelde.
Inmiddels heb ik de formule die ik nodig had waardoor de namen ook onder elkaar komen te staan ipv met lege cellen ertussen.

=ALS.FOUT(ALS.FOUT(INDEX($B$7:$B$18;VERGELIJKEN(0;ALS($D$7:$D$18="ja";AANTAL.ALS($G$6:$G6;$B$7:$B$18);""); 0));INDEX($B$7:$B$18;VERGELIJKEN(0;ALS($D$7:$D$18="x";AANTAL.ALS($G$6:$G6;$B$7:$B$18);""); 0)));"")

Dit is de juiste formule ervoor. misschien heb je er wat aan. Plak hem maar eens in het document.

Groet

Er zijn meer (kortere) wegen die naar Rome leiden, "de juiste formule" is hier niet exclusief. Hier nog één voor G7:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B:$B;KLEINSTE(ALS((($C$7:$C$18="ja")+($C$7:$C$18="x"))*(($D$7:$D$18="ja")+($D$7:$D$18="x"));RIJ($7:$18));RIJ(A1)));"")
Als er alleen maar "ja" of "x" in de kolommen staat, en geen "nee" of zo dan kan het nog korter:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B:$B;KLEINSTE(ALS(($C$7:$C$18<>"")*($D$7:$D$18<>"");RIJ($7:$18));RIJ(A1)));"")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan