• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afhankelijk van meerdere voorwaarden en uitkomsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2015
Berichten
3
Beste allemaal,

Ik moet het aantal keer dat een patiënt is overgeplaatst tijdens een ziekenhuisopname weten. Ik heb een file met daarin alle afdelingen waarop een patiënt gelegen heeft tijdens de opname (cellen EH-ES). Ik heb al een extra kolom gemaakt die alle ingevulde kolommen van de rij bij elkaar optelt met AANTALARG (kolom ET), maar dan houdt excel er geen rekening mee dat er patiënten zijn die nooit zijn overgeplaatst (dus als EH=ES, en tussenliggende cellen zijn leeg). In cel EU wil ik het totaal aantal overplaatsingen: Dus als ET>1 dan is aantal opnames (EU) gelijk aan ET, als ET=1 en EH≠ES dan is EU=1, maar als ET=1 en EH=ES dan is EU=0.

Ik krijg constant foutmeldingen wanneer ik dit probeer in excel met als/en functies.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast heel erg bedankt!
 
Plaats even een vb bestandje ( met fictieve namen) van wat je al hebt.
 
Hoi Plongske,

Bijgevoegd een bestandje met enkel de overplaatsingsdata, dank voor je hulp alvast! :)
 

Bijlagen

  • overplaatsingen.xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 16
Controleer deze eens.
 

Bijlagen

  • Kopie van overplaatsingen.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 38
Hoi Plongske,

Klopt helemaal, dank je! Hier was ik alleen nooit uitgekomen vrees ik :)

Fijne dag nog!
 
Met veel plezier gedaan.
Ik heb ook een aantal pogingen moeten doen om tot dit resultaat te komen.Vooral door de verborgen kolommen( die ik niet gezien had) uit uw voorbeeld waardoor ik dacht dat de formules niet correct waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan