Afhankelijk van waarde V1: V2 of V3 in formulier laten zien: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelizzzz

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2004
Beste helpmij'ers,

Ik ben bezig een formulier te bouwen waarin de kenmerken en resultaten van metingen moeten worden opgenomen. Die metingen kunnen op twee manieren plaatsvinden: 'echt' meten of computersimulatie. Als er echt gemeten is, is de locatie van belang. Bij een simulatie niet.

Stel...
V1=soort meting
V2: locatie
V3: uitkomst

Hoe kan ik dan ervoor zorgen dat als bij V1 'simulatie' ingevoerd wordt het veld V2 verdwijnt en direct doorgegaan wordt naar V3?

Mogelijke oplossing zou natuurlijk zijn hiervoor twee verschillende formulieren te gebruiken: één voor de metingen en één voor de simulaties....het zal echter vaak voorkomen dat de soort meting gaat wijzigen ("we hebben hem al gesimuleerd, maar laten we ook even buiten gaan meten")....Dan is het hebben van twee formulieren niet zo handig meer lijkt me...

Wie weet de oplossing of kan mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Niels

De oplossing is vrij simpel, en kan je inderdaad op één formulier laten doen. Het heeft weinig zin om in jouw situatie twee aparte formulieren te gebruiken... Maak een gebeurtenis <Na bijwerken> van de keuzelijst cboV1 (er maar even vanuit gaan dat die zo heet) die controleert wat gekozen is. Met een IF functie bepaal je dan of cboV2 zichtbaar moet zijn of niet. Dus iets als
Code:
Private Sub cboV1_AfterUpdate()
If Me.cboV1.Value="Simulatie" Then
     Me.cboV2.Visible=True
     Me.cboV2.SetFocus
Else
     Me.cboV2.Visible=False
     Me.cboV3.SetFocus
End IF
Ik zou de keuzelijst V2 dan wel op een plek op het formulier zetten dat je geen lelijke gaten op je formulier krijgt als hij onzichtbaar is. Al is dat uiteraard niet noodzakelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan