• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afhankelijke dropdowns in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

monsternaf

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2016
Goedemorgen,

Voor m'n werk heb ik Excel een aantal projecten staan, die weer sub-projecten kennen.
Vb.: Project "wegen", met sub-projecten "onderhoud", "verlegging", "Grotestraat" etc.
Zo heb ik meerder projecten, met ieder eigen sub-projecten.

Heb in Excel reeds de opzet gemaakt dat de totaallijst met alle projecten obv "Maken obv selectie" de naam "Projecten" heeft.
Vervolgens horizontaal al deze projecten uitgezet, met daaronder alle sub-projecten.
Ook al deze kolommen middels "maken obv selectie" genaamd naar het project.

In cel E1 werkt het dropdown (waar wordt verwezen naar =Projecten) prima.
Maar zodra ik de volgende dropdown maak (=indirectE1), werkt deze bij een aantal projecten wel, maar bij een aantal ook niet.

Ivm privacy-informatie kan ik het blad helaas niet delen.....
Iemand ideeën waarom bepaalde projecten wel werken, en bepaalde niet?
Heeft het te maken met bepaalde leestekens/leestekens?

Zo werkt Project "Hemelwater" werkt wel, afvalwater en grondwater niet...

Bijlagen

• Forum.png
    Forum.png
    32,8 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Ik pak mijn glazen bol er weer eens bij en denk: in ieder geval geen spaties gebruiken bij de getrapte validatie.

En maar voor de zoveelste keer weer eens de opmerking: niemand vraagt om je originele werkblad, maar wel om een representatief voorbeeld hiervan...

Ik pak mijn glazen bol er weer eens bij en denk: in ieder geval geen spaties gebruiken bij de getrapte validatie.

En maar voor de zoveelste keer weer eens de opmerking: niemand vraagt om je originele werkblad, maar wel om een representatief voorbeeld hiervan...

Heb het voorbeeld er in een afbeelding bijgezet.
Spaties in de getrapte validatie was het probleem.
Thanks voor het antwoord!

Laatst bewerkt:
Mooi dat het simpel op te lossen was.

Voor toekomstige vragen: een plaatje hoort in een photoshop-forum, niet bij een Excelvraag. In een plaatje valt zo moeilijk een formule te controleren of iets uit te proberen.

Succes met het project verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan