Afhankelijke keuzelijsten in subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Graag zou ik twee keuzelijsten in een subformulier, afhankelijk van elkaar maken.
Veld1 (Categorie=keuzelijst) van het subformulier bevat de waarden Personeel en Overig.
Veld2 (Omschrijving=keuzelijst) van het subformulier bevat de waarden: Schaal1, Schaal2, Schaal3.. t/m Schaal5, Reis- en verblijf/Inhuur en materieel.

Het volgende is gewenst, bij selectie Personeel (onder veld1 Categorie) in subformulier zou de keuzelijst van veld2(Omschrijving) alleen de waarden Schaal1 t/m Schaal5 moeten weergeven in de keuzelijst en niet de waarden Reis- en verblijf/inhuur.

Bij keuze Categorie = Overig (veld1 subformulier) zou in keuzelijst2(Omschrijving subsformulier) alleen de waarden Reis- en verblijf/Inhuur en Materieel moeten worden weergegeven en niet de verschillende schalen.

Nu wordt ongeacht de keuze in keuzelijst1 (personeel of overig), altijd alle waarden weergegeven in keuzelijst2 (Omschrijving).

Iemand hiervoor de oplossing? Zelf heb ik het geprobeerd via rowsource in combinatie met gebeurtenis 'Na bijwerken' maar krijg dit niet werkend.
Het bestand is bijgevoegd.
Mocht je de oplossing weten dan graag dit bijwerken in het bestand als mogelijk zodat ik ook precies begrijp wat de oplossing is.Bekijk bijlage Afhankelijke keuzelijsten in subformulier.zip

Zolang je in de tabel [Omschrijving] niet vastlegt bij welke hoofdcategorie een record hoort, wordt het lastig.

Ik zou dan beide tabellen in de tweede keuzelijst opnemen (gekoppeld op het sleutelveld uit K1 natuurlijk) en daar een criteirum op zetten. Dat is dan keuzelijst 1. Op keuzelijst 1 in je formulier maak je dan een gebeurtenis <Bij klikken> die keuzelijst 2 een ReQuery geeft.

Het lukt me niet helemaal.
Begrijp niet precies wat je bedoelt, kun je het anders misschien aangeven in het bestand (bijgevoegd).

Nu is de situatie dat bij gebeurtenis 'na bijwerken' alleen schaal1 of 2 wordt weergegeven in de tweede keuzelijst (komt o.a. doordat tabel personeel waarschijn. maar 2 records heeft) ik krijg deze records dus niet gekoppeld aan meerdere omschrijvingen van de andere tabel.

Personeel in keuzelijst 1 moet geven in keuzelijst 2 de omschrijvingen: Schaal1, Schaal2, Schaal3, Schaal4, Schaal5
Overig in keuzelijst 1 moet geven in keuzelijst 2 de omschrijvingen: Reis- en verblijf, inhuur, materieel

Heb ook de macro ingevoegd 'na bijwerken' kan evt. ook 'bij klikken', wellicht doe ik daar ook iets niet helemaal goed.
Bekijk bijlage Afhankelijke keuzelijsten in subformulier refr..zip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan