• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afhankelijke keuzelijsten uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
145
Beste mensen,

Ik maak veel gebruik van afhankelijke keuzelijsten op deze manier (zie onder). Alleen is mijn vraag, kan ik deze ook doortrekken naar nog een keuzelijst? Ik heb dit geprobeerd met dezelfde methode als INDIRECT, maar dit werkt dan niet meer....
Dit voorbeeld heeft namen, dus in dit geval zou ik dan een extra kolom willen die afhankelijk is van de voornaam en dus een tweede voornaam genereert, dus in totaal 3 keuzelijsten die je kunt uittrekken, ieder gebasseerd op zijn 'voorganger'.

Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Maak in kolom[A] een lijst met de namen Jansen Pietersen Klaasen
geef deze lijst een naam, via invoegen naam defini�ren
In kolom [D] een vervolg lijst jan Piet Klaas met de naam Jansen
In kolom [E] een vervolg lijst Kees Dirk Henk met de naam Pietersen
In kolom [F] een vervolg lijst Joop Truus Greet met de naam Klaasen
In B1 data valideren toegestaan lijst Bron '=naam'
In C1 Data valideren lijst bron '=INDIRECT(B1)
 
yolandal,

Ja kan toch kijken hoe die lijsten gemaakt zijn en het dan voor de volgende zelf proberen.
Daar leer je meer van dan dat het hier voor je gedaan wordt.
 
Ja, dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.... maar dat werkt dus niet, dan krijg ik #WAARDE
 
Hallo Yolanda

Stuur een voorbeeldje van dat gene wat je al hebt maar ontdaan met gevoelige info. Dan kunnen we je misschien verder helpen en kijken wat de boosdoener is van die #WAARDE.

mvg Peter
 
Het is me gelukt, ik had de code niet goed aangepast....
sorry!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan