Afhankelijke keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens-jp

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Beste Accessers,

Ik ben bezig met een toepassing aan het maken met als doel een inzicht te krijgen
van de prestaties van werknemers.

Functie, opdracht en aantal uur en minuten gewerkt.= prestaties

Maar in mijn laatste formulier loopt het wat fout, ik had graag een formulier gemaakt
waar de werknemers hun Functie, Opdracht en het aantal uur en minuten kunnen invullen
In het keuzelijstje met invoervak van Functie mag er enkel de Functies komen van de
werknemer en in het keuzelijstje van de Opdrachten de opdrachten van de functie.

Ik krijg de keuzelijsten niet afhankelijk van elkaar.

In een subformulier moeten dan de prestaties van die werknemer komen.

Is er iemand die de oplossing weet, als het kan met macro’s (ik kan geen VBA)

Beste dank allemaal.

JP

Laatst bewerkt:
Nadere info

Een bijlage kun je bv als zip bijvoegen (zie onder aan pagina bijlage toevoegen). Jouw vraag is al vaker gesteld en beantwoord. Ga naar optie zoeken op "keuzelijst" en vind je dit teveel antwoorden dan probeer äfhankelijke keuzelijst". Wel zoeken binnen het Microsoft ACCESS gedeelte. Mocht je hier niet uitkomen dan kijk ik even naar je bestand. Suc6

Laatst bewerkt:
Ik heb al gezocht naar oplossingen betreffende
de keuzelijsten.

Maar geraak er niet uit

Hulp graag.

JPJ

Je hebt een keuzelijst teveel op je formulier staan (tenzij je daar specifiek nog iets mee wilt). Verder heb ik wat aanpassingen gedaan in de query qryFunctie en ik heb wat gerommeld in de recordsource van de combobox NaamMedewerker. Kijk maar eens of het nu OK is.

Verder nog een tip. Je hebt in al je sleutelvelden gebruik gemaakt van lookups. Ik zou dit alleen doen als je via de tabellen gaat invoeren (iets wat niet aan te raden is overigens). Het bemoeilijkt namelijk het zoeken naar dit soort problemen behoorlijk.

Grtz,

Bijlagen

keuzelijsten

Dank voor te helpen.

Ik denk dat ik er ongeveer uit ben.
Alles werk ongeveer zoals ik wens.

Alleen had ik graag alle invoerdatums gezien bij het kiezen van een werknemer.
Nu zie ik alleen de datum van vandaag als ik een werknemer kies.

Maar ja, ik ben tevreden met het behaalde resultaat.

In bijlage stuur ik u de uitgewerkte database, misschien vind u nog een fout .

Groeten en nogmaals bedankt voor de hulp.

JPJ
sp: vergeet de tabellen niet te koppelen

Bijlagen

Waarom moeilijk als het makkelijk kan

Je hebt je subformulier gebaseerd op de qryprestaties. Als je die bekijkt worden er 2 criteria gebruikt, zowel het datumveld als de naam van de werknemer. Haal het datumcriteria weg en alle data worden getoond. Dit had je simpeler kunnen oplossen door het subformulier te baseren op de tabel waarin de betreffende gegevens staan. Vervolgens door het hoofd- en subformulier te koppelen dmv veld naam werknemer. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan