• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afhankelijke keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovand

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Hallo,

Ik zt met het volgende probleem. Ik heb een lijst met unieke restaurantnummers. D.m.v. Validatie kan ik deze selecteren. Nu is er een 2de lijst met pasnummer. Er kunnen meerdere passen zijn per resturant. Ook deze kan ik selecteren d.m.v. validatie

Echter als ik bijvoorbeeld restaurant 1005 kies, wil ik alleen die passen kunnen selecteren die bij dit restaurant horen, en niet die van de andere restaurants. En als ik restaurant 1016 kies idem dito en zo voor alle restaurants.

Wie weet hoe je het 2de veld, waarin de 2de validatie staat van de passen afhankelijk kunt maken van hetgeen je bij de 1ste selectie hebt geselecteerd.

Ik hoor het graag

Groet,
Marco

ik kom al een stuk verder. Ik heb enkel 1 lijst met hier onder elkaar het volgende bestand. Hierbij is het eerste deel de unieke restaurantnummers die in lijst 3 staan. Lijst 2 zijn alle beschikbare restaurants en verder voor dit niet van toepassing.

In lijst 3 staan dus ook alle passen die zijn aangevraagd. In de voorbeelden die ik heb gezien van de auto's staan de types onder de merken. Volgens mij moer ik dan de lijst met restaurantnummers transponeren en vervolgens handmatig alle passen onder het betreffende restaurant zetten. Dit kan natuurlijk ook met verticaal zoeken, maar blift omslachting.

Is de 3de lijst dus ook in 1 keer te gebruiken dat wanneer ik bijvoorbeeld restaurant 1125 selecteer in het eerste keuzeveld, dat het 2de keuzeveld enkel die passen geeft die bij 1125 staan. Ook al staan dus alle passen door elkaar in 1 kolom

Ik weet het, ik ben lastig....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij deze het volledige bestand inclusief hetgeen waar de keuzevelden moeten staan D3 en D81

Bijlagen

Volgens mij moer ik dan de lijst met restaurantnummers transponeren en vervolgens handmatig alle passen onder het betreffende restaurant zetten. Dit kan natuurlijk ook met verticaal zoeken, maar blift omslachting.

Is de 3de lijst dus ook in 1 keer te gebruiken dat wanneer ik bijvoorbeeld restaurant 1125 selecteer in het eerste keuzeveld, dat het 2de keuzeveld enkel die passen geeft die bij 1125 staan. Ook al staan dus alle passen door elkaar in 1 kolom

Ik weet niet of dat in 1 keer kan, dat zou wel het mooiste zijn natuurlijk; misschien dat er iemand reageert die dit wel weet. Maar op zich is het een kleine moeite om aparte lijsten te maken met VerticaalZoeken; en ik ben bang dat als je het op een andere manier wilt doen, dat je dan nog veel meer tijd kwijt bent.

Hier even een snel in elkaar geflanst voorbeeldje van hoe je t kan doen, dit is niet zo omslachtig. Het is vast niet de perfecte oplossing maar het werkt wel :D

Bijlagen

Gurtie,

Jou benadering ben ik nog nergens tegengekomen. Heel origineel :thumb:

Haha, ik ben een paar maanden begonnen met een programmaatje te maken in excel, waarbij ik voor t eerst meer ging doen met excel dan optellen en aftrekken zeg maar. En na 2 boeken van O Reilly ben ik veel gaan klooien en uitproberen om al mn wensen voor elkaar te krijgen.
Voor problemen waar ik niet uit kwam ben ik een aantal keren t forum opgegaan en voor de rest heb ik net zo lang zitten klooien totdat t lukte, waardoor ik een aantal creatieve oplossingen heb gevonden, ook al zullen ze misschien soms omslachtig zijn :D Een dergelijke manier als bovenstaand voorbeeld heb ik bij mn eigen programma ook gebruikt nl :D

Mijn dank is groot.

Het valideren bestand van Gurtie was perfect van toepassing en niet moeilijk te begrijpen.

Nogmaaals dank aan ieder die de moeite heeft genomen om mij van tips en voorbeelden te voorzien!!

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan