afhankelijke keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap je voorbeeldje niet helemaal. Je hebt een tabel Artikelen, met daarin velden ArtikelID, MerkID, LeverancierID en CategorieID. Vervolgens heb je een tabel [Bestelling] en daar zitten al die velden ook in! Waarom? Als je een Artikel invoert, weet je gelijk welke leverancier etc. het is. Dus volslagen overbodige informatie.

hoi octafisch

daar heb je gelijk, in de tabel bestellingen moet alleen het artikel komen .
maar dan kom ik ernog niet uit .
het is de bedoeling om te filteren eerst op leverancier dan merk vervolgens categorie, en als laatste een kleine groep van artikelen
over te houden .
anders wordt na een tijdje als de artikel lijst te lang word het lastig om het artikel te vinden .

toch al bedankt voor de info .

Laatst bewerkt:
Dat kan prima, maar de keuzelijsten moet je (al helemaal als je de velden verwijdert) dus niet-afhankelijk maken. Ze kunnen dan het beste ook naar de koptekst, want ze hebben dan niets meer met de geselecteerde records te maken. Dienen dus alleen om de echte lijst (cboArtikel) te filteren.

Autofilter? in Access?

Waar werd in deze draad Access vermeld ?? :D

Had je de bijlage geopend, dan had je het gezien. Niet alles in deze wereld draait om Excel :).

En ik maar denken dat het handig is voor een forum (juist ook voor latere gebruikers, maar zeker voor potentiele helpers) om in de titel of de beginvraag aan te duiden waarover de vraag precies gaat zonder daarvoor een bijlage te moeten openen. Zeker verkeerd gedacht.... :(

Je zal mij niet horen zeggen dat het niet handig is om het te vermelden :D.

hallo

ik had mijn vraag misschien beter moeten formuleren, maar ik ben nu nog wel geen stap verder met mijn probleem.
of is dit niet mogelijk in access .

Ik hoor je wel vaker iets niet zeggen... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan